Frankfurt 2009

Saab 9-5

Na salonie samochodowym we Frankfurcie Saab należący obecnie do Koenigsegga zaprezentował oficjalnie nowe wcielenie modelu 9-5.

Na początku 9-5 będzie oferowany z jednym z trzech doładowanych silników: dwóch benzynowych oraz jednym wysokoprężnym.

Gamę otwiera 160-konny, 2-litrowy diesel. Mocniejsze są jednostki benzynowe: 2.0T ma 220 KM, a 2.8V6 - 300 KM i 400 Nm. Nieco później oferta zostanie poszerzona o silnik benzynowy 1.6 turbo mocy 180 KM oraz wersję na bioetanol.

Nowy saab 9-5 będzie miał bogate wyposażenie. Lista obejmuje m.in. wyświetlacz na szybie przedniej (HUD), adaptacyjne światła oraz tempomat, a także aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce tłumienia.

We wnętrzu znajdziemy 8-calowy (!) ekran nawigacyjny, który pełni również funkcję centrum pokładowego systemu multimedialnego. W jego skład wchodzi m.in. 10-gigabajtowy twardy dysk.

Według Saaba nowe 9-5 ma być kamieniem milowym, który wyznaczy nowe kierunki rozwoju firmy. Niewątpliwie coś jest na rzeczy, będzie to bowiem pierwszy model zaprezentowany po przejęciu przez Koenigsegga. Mimo wszystko nowe 9-5 przejmie pewne rozwiązania od Opla, proces projektowania tego auta rozpoczął się bowiem jeszcze za czasów General Motors.

Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku. Auto produkowane będzie w szwedzkim Trolhattan.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Saab
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy