Nowe Porsche 911 GT3
Na rozpoczynającym się jutro dniami prasowymi salonie w Genewie Porsche zaprezentuje nowe 911 GT3. Pojazd ten trafi do salonów w maju.
W odróżnieniu od 911 Turbo, GT3 jest napędzane silnikiem wolnnosącym. 3.6-litrowa jednostka dysponuje mocą 415 KM, czyli z jednego litra pojemności generuje ponad 115 koni! To oznacza, że bokser ten zalicza się do absolutnej czołówki w zakresie samochodów dopuszczonych do ruchu publicznego.
Sześciocylindrowy silnik osiąga moc maksymalną przy 7600 obr/min. Przy 8400 obr/min następuje odcięcie zapłonu, a więc jednostkę tę można "kręcić" o 200 obr/min wyżej niż w poprzedniej wersji.
To nie jedyna zmiana. Zoptymalizowano również przepływ gazów poprzez zastosowanie dolotu o zmiennej geometrii z przepustnicą o zwiększonej z 76 do 82 mm średnicy oraz zmianę układu wydechowego.
Silnik współpracuje ze zmodernizowaną sześciobiegową skrzynią biegów. Imponuje ona krótkim skokiem drążka, a dzięki skróceniu przełożeń od 2 do 6 idealnie pasuje do wolnossącej charakterystyki silnika. Co więcej, o tym kiedy najlepiej zmienić bieg informuje specjalna lampka na obrotomierzu.
W efekcie Porsche GT3 przyspiesza do 100 km/h w 4.3 s, do 160 km/h - w 8.7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.
911 GT3 po raz pierwszy wyposażono w aktywne zawieszenie. PASM (Porsche Active Suspension Management) oferuje dwie nastawy - pierwsza z nich jest zbliżona do charakterystyki zawieszenia znanej z poprzedniego modelu, natomiast druga usztywnia amortyzatory nadając się bardziej na tor niż do codziennej jazdy.
O właściwą trakcję dbają olbrzymie, 19-calowe koła, dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz zaadoptowany z Carrery GT układ kontroli trakcji - oczywiście w całości odłączalny.
Bazowa cena nowego Porsche to 83 tysiące Euro. W Niemczech z podatkami samochód ten będzie kosztował 108 tysięcy Euro. Natomiast w USA pojazd będzie oferowany od sierpnia za 106 tysięcy dolarów.