Używany Nissan Micra K11 (1992-2003)

Jeździ dynamicznie nawet z bazowym silnikiem.

Ceny Micry spadły na tyle, że za założony przez nas budżet w okolicach 3500 zł można już kupić egzemplarz po liftingu - na zdjęciach występuje taka właśnie odmiana w wersji trzydrzwiowej.

Naszej Czytelniczce udało się jednak nabyć za nieco niższą kwotę Micrę pięciodrzwiową. "Zapłaciłam 3400 zł za samochód z 2000 r. Nie jest zbyt bogato wyposażony, ale ma pięcioro drzwi, wspomaganie kierownicy i progi nietknięte korozją" - opowiada Sylwia i dodaje, że w mieście Micra zużywa ok. 6,5 l benzyny na 100 km.

Jest to samochód dopracowany, ale z kilkoma przypadłościami. Najpoważniejsza z nich to korozja progów w ich tylnej części, wywołana przez zatkane odpływy wody. Poza tym trzeba liczyć się z drobiazgami w rodzaju pękającego kluczyka, łomoczących łączników stabilizatora czy nieszczelności nadwozia.

Reklama

Silniki benzynowe są niezniszczalne (czasem zgrzyta w nich rozrząd). Micra świetnie się prowadzi, niestety jest mniej przestronna niż konkurencyjne auta europejskie.

UŻYWANY NISSAN MICRA K11 (1992-2003): PLUSY I MINUSY

+ bezawaryjne silniki benzynowe
+ nutka sportowych doznań

- rdzewiejące progi
- mikrobagażnik (205 l)

UŻYWANY NISSAN MICRA K11 (1992-2003): POLECANY SILNIK

Nissan Micra K11 (1992-2003) 1.0

pojemność998 cm3
maksymalna moc60 KM
maks. moment obrotowy80 Nm
prędkość maksymalna150 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h15,5 s
średnie zużycie paliwa6,0 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Nissan Micra K12 (2002-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Nissan Micra K12 (2003) – TEST DŁUGODYSTANSOWY 

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama