Te auta będziesz mógł kupić w roku 2012

Zapowiada się fantastyczny rok. Z mnóstwem nowości, modernizacji oraz nowych wersji karoserii - i to zarówno wśród najtańszych samochodów, jak i tych kosztujących dużo, dużo więcej. Oto roczny bilans. Zdecydowanie dodatni.

Jednym z najważniejszych debiutów sezonu 2012 będzie najnowsza generacja Fiata Pandy. Auto ma genialną stylistykę. Już sam deseń tworzywa, którym wykończono np. wewnętrzne panele bocznych drzwi jest absolutnie nietuzinkowy. Składają się na niego maleńkie litery, układające się w nazwę samochodu - Panda.

To małe włoskie auto pojawi się na polskim rynku już w lutym.

Tymczasem 14 lutego zadebiutuje inny pierwszoplanowy samochód - nowe BMW serii 3. Klaus Draeger z zarządu BMW odpowiedzialny za dział badawczo-rozwojowy, mówi o tym pojeździe jako o najbardziej ambitnym przedsięwzięciu technicznym monachijskiej firmy. Z drugiej strony obecny sedan serii 3 to co piąte sprzedawane na świecie BMW.

Luty w ogóle będzie sprzyjał debiutom - pod koniec miesiąca pojawi się najnowsza Honda Civic, gwiazda segmentu kompaktowego. Zacznie się od wersji 5-drzwiowej, w marcu zadebiutuje sedan, a odmiana 3-drzwiowa... tej ostatniej ma tym razem nie być.

W marcu pojawi się A1 Sportback, 5-drzwiowa odmiana miejskiego Audi. Aż 70% jego części będzie innych niż w trzydrzwiowym kuzynie. I aż 70% sprzedaży całej gamy A1 ma stanowić właśnie Sportback. Aż dziwne, że ten samochód pojawia się dopiero teraz - 3-drzwiowe A1 przedstawiono już wiosną 2010 r.

Kwiecień ma przynieść Peugeota 208, czerwiec - nowego Mercedesa klasy A.

Sierpień tradycyjnie nie zaserwuje nadmiaru debiutów - w tym miesiącu ma pojawić się tylko jedno auto - nowa Kia Cee'd w wersji kombi (pięciodrzwiowy hatchback planowany jest na maj).

Reklama

Wrzesień zaowocuje kolejną generacją Audi A3. Październik - Skodą Citigo, pierwszym miniautem tej czeskiej marki.

W listopadzie można oczekiwać siódmej generacji Volkswagena Golfa. A grudzień? W grudniu pojawi się Audi RS 6 Avant (supermocne kombi, które może mieć nawet 600 KM). A fani będą już myśleć o nowościach 2013.

Honda civic

Nowe auto nie wygląda już tak futurystycznie jak obecnie dostępny model, choć nikt nie zarzuci mu banalnego designu. Bagażnik jest przeogromny (477-1210 l). Początkowo w gamie silniki o mocy 100-150 KM.

Hyundai i30

i30 wygląda fenomenalnie. Jest fenomenalnie wykonane. I fenomenalnie przestronne. W gamie silniki o mocy 90-135 KM. Odmiana 5-drzwiowa pojawi się w Polsce na przełomie lutego i marca, kombi zadebiutuje w lipcu, a 3-drzwiowe i30 - w listopadzie.

Audi A3

Nowa platforma, stylizacja typowa dla obecnych modeli Audi. Od września odmiana 3-drzwiowa, w grudniu pojawi się 5-drzwiowe A3 oraz topowe S3.

Opel miejski crossover

Pierwszy miejski crossover Opla ma bazować na nowej platformie, szykowanej również dla kolejnej generacji Corsy. W gamie wersje z napędem na jedną oś i 4x4 oraz silniki o mocy przypuszczalnie 95-140 KM. W Polsce najwcześniej w połowie roku.

Mazda CX5

Zbudowany kompletnie od podstaw kompaktowy SUV. Z nową platformą, nową rodziną silników (początkowo o mocy 150- 175 KM) i nowymi rozwiązaniami technicznymi, opatrzonymi wspólną nazwą SkyActiv.

Range Rover

Nowa generacja legendy. Jeszcze lepiej wykonana i przestronniejsza. Ma być też dużo lżejsza od obecnego modelu, nawet o pół tony. W gamie być może m.in. wersja z napędem hybrydowym.

Honda CR-V

Najbardziej dynamicznie stylizowane CR-V w historii. Wygodniejsze i bardziej oszczędne od obecnej generacji tego kompaktowego SUV-a. W gamie najnowszego CR-V powinny znaleźć się jednostki o mocy 120-150 KM.

Opel junior

Zupełnie nowy model, która nie zastępuje jednak żadnego samochodu. To miejskie prestiżowe auto ma konkurować np. z Fiatem 500. Niewykluczone, że będzie nazywać się Junior. Pojazd ma kusić m.in. przestronnym i doskonale wykonanym wnętrzem. W gamie powinny znaleźć się silniki o pojemności 1.0-1.4. W Polsce najwcześniej w połowie roku.

Toyota avensis

Zmodernizowany Avensis ma m.in. nowy grill i reflektory oraz przedni zderzak z trapezoidalnym centralnym wlotem powietrza, który w podobnym kształcie trafi do następnych modeli Toyoty (w tym do nowego Aurisa). W gamie znajdą się silniki 124-177 KM.

BMW serii 3

Nowa seria 3 zadebiutuje w lutym jako sedan, kombi ma się pojawić przed końcem 2012 r. W gamie początkowo silniki o mocy 163-306 KM, w 2013 r. powinno pojawić się topowe M3 (ok. 450 KM).

Chevrolet malibu

Rywal m.in. Skody Superb. Muskularna sylwetka, mnóstwo miejsca na nogi, platforma Insignii (Opel i Chevrolet należą do GM), początkowo silniki o mocy 164-169 KM.

Lexus GS

Lexus klasy wyższej. Zapowiada nową stylistykę marki. Auto można zamówić z ogromnym 12,3-calowym ekranem do obsługi np. sprzętu audio czy klimatyzacji. W gamie silniki o mocy 209-343 KM.

Citroen DS5

Fantastycznie wyglądający crossover z platformą Grand C4 Picasso, topowe auto w gamie DS, awangardowa alternatywna dla C5. Perfekcyjnie dopracowana stylistycznie deska rozdzielcza, mnóstwo miejsca na nogi. W ofercie silniki o mocy 112-200 KM.

Peugeot 508

Jedna z najważniejszych nowości Peugeota obecnej dekady. Udany design. W gamie karoserii początkowo 3- i 5-drzwiowy hatchback. W gamie silnikowej: m.in. nowe 3-cylindrowe jednostki.

Ford B-max

Miejski minivan (na zdjęciu studium) z platformą Fiesty. Z zewnątrz przypomina nieco C-Maxa.

W gamie B-Maxa znajdzie się m.in. nowiutki 3-cylindrowy silnik 1.0 turbo (100 lub 125 KM), który trafi także do palety jednostek C-Maxa.

Opel zafira tourer

Fantastycznie przestronna, doskonale wykonana. Wspaniałe fotele, nienaganna ergonomia. Jeden z najbardziej sportowo wyglądających minivanów. W gamie początkowo silniki o mocy 110-165 KM.

Wybierz najważniejsze wydarzenie 2011 roku. Wystarczy kliknąć TUTAJ .

tygodnik "Motor"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy