Peugeot powalczy z Nissanem? Oto nowy 4008!

Na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie, oprócz modelu 208, firma Peugeot zaprezentuje też kolejne nowe auto - 4008.

Pojazd zastąpić ma w ofercie francuskiego producenta oferowany od 2007 roku model 4007. Podobnie jak poprzednik, również 4008 jest owocem współpracy koncernu PSA z japońskim Mitsubishi.

W stosunku do poprzednika, nowe auto wyraźnie się skurczyło. Nadwozie mierzyć ma 4,34 m długości, czyli aż o 30 cm mniej niż w 4007. Osiągnięto to poprzez skrócenie płyty podłogowej. Bez zmian pozostał jednak wynoszący 2670 mm rozstaw osi - Francuzi zdecydowali się jedynie na "obcięcie" przedniego i tylnego zwisu. Z technicznego punktu widzenia, samochód jest więc bliźniakiem produkowanego od 2010 roku przez Mitsubishi modelu ASX.

Reklama

Nadwozie 4008 może pochwalić się szerokością 1,63 m, jego wysokość to 1,8 m. Całkiem nieźle prezentuje się też bagażnik. W wersji z kołem zapasowym oferuje 416 l pojemności, jeśli klient zdecyduje się na system naprawczy, kufer powiększy się do 442 litrów.

Skrócenie wymiarów zewnętrznych to znak, że nowy model adresowany jest do nowych nabywców i konkurować ma na rynku z takimi autami, jak chociażby lider segmentu - nissan qashqai. Teza taka wydaje się słuszna, jeśli przyjrzymy się bliżej układowi przeniesienia napędu. Dotychczasowy model - 4007 - oferowany był wyłącznie z napędem na obie osie. W przypadku 4008 klienci będą mieli wybór między autami z napędem tylko na przód lub na cztery koła.

Zmianę grupy docelowej potwierdza też paleta jednostek napędowych. W ofercie będą dwa silniki benzynowe: 1,6 l o mocy 115 KM i 2,0 l o mocy 150 KM oraz dwie jednostki wysokoprężne: 1,6 l HDI (115 KM) i 1,8 l (150 KM). Poprzednik - 4007 - występował z silnikami o pojemnościach 2,2 l i 2,4 l.

Warto zwrócić uwagę, że oferta jednostek napędowych jest szersza niż w przypadku bliźniaczego ASX-a. W mitsubishi dostępne są tylko silniki własnej konstrukcji: benzynowy 1.6 (117 KM) i wysokoprężny 1.8 (150 KM). W 4008 Peugeot dołożył swoją jednostką wysokoprężną 1.6 HDI i... pochodzące od Mitsubishi benzynowe 2.0... Gdzie tu logika, jeśli tego silnika produkcji Mitsubishi nie można kupić w ASX-ie? Tajemnica kryje się zapewne w cenach. Te ostatnie zapewne, podobnie jak w przypadku bliźniaczych outlandera i 4007, będą wyższe w wypadku samochodów sygnowanych przez Francuzów. W ślad za tym pójdą dodatkowe silniki, wyższe wyposażenie i zapewne niższa sprzedaż...

Nowe auto oferowane będzie na pięćdziesięciu rynkach całego świata. Początkowo - w kwietniu tego roku - samochód trafi do dealerów Peugeota w Rosji i na Ukrainie. Następnie 4008 pojawi się też w: Chinach, Australii, Nowej Zelandii i Argentynie. Debiut samochodu na europejskich rynkach przewidziano na maj.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy