Oto nowe porsche 911 carrera 4

Porsche zaprezentowało najnowszą generację modeli 911 w wersji czteronapędowej.

Czteronapędowa 911-tka będzie dostępna w salonach w czterech wersjach: jako klasyczne 911 carrera 4 oraz mocniejsze 911 carrera 4S, przy czym oba modele będą oferowana jako coupe i kabriolet.

Wersja czteronapędowa w zasadzie nie różni się od samochodów z napędem tylnej osi. Identyczna jest stylizacja, silniki i skrzynia biegów. Jedyne modyfikacje dotyczą układ przeniesienia napędu. Uważny obserwator być może dostrzeże subtelne różnice w tylnej części nadwozia - błotniki są poszerzone o 22 mm, by zmieścić o 1 cm szersze koła.

Pod względem zastosowanego napędu nie ma niespodzianki. Samochód jest napędzany tymi samymi silnikami, co tylnonapędowe 911. Źródłem mocy porsche 911 carrera 4 jest 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy 350 KM, który rozpędza coupe do 100 km/h w 4,5 s (cabriolet jest o 0,2 s wolniejszy). Prędkość maksymalna to 285 km/h. Samochód ze skrzynią PDK średnio ma zużywać tylko 8,6 l benzyny na 100 km.

Reklama

Carrera 4 S napędzana jest silnikiem o pojemności 3,8 l, którego moc wynosi 400 KM. To wystarcza, by coupe przyspieszało do 100 km/h w 4,1 s i rozpędzało się do 299 km/h. Kabriolet jest odpowiednio o 0,2 s i 3 km/h wolniejszy,

Czteronapędowe 911 niezależnie od wersji wyposażone jest siedmiostopniową, manualną skrzynię. W opcji dostępna jest dwusprzęgłowa, zautomatyzowana przekładnia PDK.

Wśród nowości znalazł się m.in. aktywny tempomat (ACC), który potrafi wykryć przeszkodę i zahamować samochód. System ten będzie teraz oferowany we wszystkich modelach Porsche.

Nowe porsche 911 carrera 4 zastępuje generacją 997, która w wersji carrera 4 debiutowała w 2008 roku i która od tamtej pory znalazła 24 tys. nabywców. co stanowi 34 proc. sprzedaży wszystkich 911 997.

Nowy model zadebiutuje pod koniec września na salonie paryskim. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec roku. Ceny w Niemczech zaczynają się 97 557 euro za coupe i 110 290 za kabriolet. Wersja 4S kosztuje odpowiednio 112 313 i 125 046 euro. Ceny obejmują podatek VAT, który w Niemczech wynosi 19 proc.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: modele | Alex Minsky | Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy