Nowy vw polo!

Wydawać by się mogło, że moda na niewielkie sedany zbudowane w oparciu o samochody segmentu B przebrzmiała kilka lat temu. Okazuje się jednak, że nie jest to do końca prawdą.

Producenci coraz częściej wracają do tej koncepcji - duży bagażnik na wielu rynkach wciąż traktowany jest jako ogromny atut. Z tego właśnie względu, Volkswagen zdecydował, że nowe polo dostępne będzie również w wersji ze stopniowanym tyłem. Pierwszy pokaz nowego auta odbył się w Moskwie.

Reklama

Miejsce premiery wybrano nieprzypadkowo. Samochód będzie bowiem produkowany w rosyjskiej fabryce Volkswagena w miejscowości Kaluga. Jak zapewniają przedstawiciele niemieckiej marki, nowe auto nie jest wcale gorszym bratem polo i spełnia wszelkie standardy dotyczące jakości. Samochód wyposażony jest w benzynowy silnik o mocy 105 KM, który standardowo sprzęgany będzie z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Jako opcje, będzie też można zamówić automatyczną, sześciostopniową przekładnię z trybem manualnym (tiptronic).

Auto, które w pierwszej kolejności trafi na rynek rosyjski, w podstawowej wersji (trendline) wyposażone będzie w dwie poduszki powietrzne. Polo sedan zaprojektowano specjalnie pod kątem specyficznych warunków panujących w Rosji i na drogach wschodniej europy. Silniki dostosowane zostały do zasilana zubożoną mieszanką (jakość paliwa w Rosji pozostawia wiele do życzenia), modyfikacjom poddano też zawieszenie. Szczególną wagę przyłożono również do odpowiedniego zabezpieczenia nadwozia przed korozją (mocniejsza powłoka lakiernicza, specjalne zabezpieczenie elementów chromowanych).

Ceny polo sedan na rynku rosyjskim zaczynać się będą od około 10 tys. euro. Volkswagen nie ukrywa, że liczy na duże zainteresowanie nowym autem w Rosji.

Dowiedz się więcej na temat: Nie | polo | Volkswagen

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje