Nowa Kia Optima

​Na salonie w Nowym Jorku debiutowała nowa generacja Kii Optima. Model ten jest bardzo ważny dla koreańskiego producenta - od trzech lat Optima jest bestsellerem Kii w USA.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, nowa generacja ma być pod każdym możliwym względem lepsza od poprzednika. Stylizacyjnie samochód nie stanowi niespodzianki, projekt wyraźnie nawiązuje do obecnej generacji. Samochód jest natomiast szerszy o 2,5 cm szerszy i ma o 1 cm większy rozstaw osi, co oznacza oczywiście obszerniejszą kabinę pasażerską.

Wnętrze wykonano z wysokiej jakości materiałów, konsola środkowa została znacznie poszerzona, poprawiono wygłuszenie. Wyposażenie może być bardzo bogate obejmując m.in. adaptacyjny tempomat, systemy monitorowania pasa ruchu i martwego kąta, rozpoznawania znaków czy system kamer dookólnych (monitorują całą przestrzeń wokół samochodu).

Lepsze ma być prowadzenie. Zastosowano pogrubione wahacze oraz zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów. Z kolei nadwozie cechuje się zwiększonym poziomem sztywności. To wszystko wpływa pozytywnie na właściwości jezdne.

Na rynku amerykańskim nowa Kia Optima będzie oferowana z dobrze znanymi już z obecnej generacji silnikami benzynowymi 2.0 turbo o mocy 205 KM oraz wolnossącym 2.4 l o mocy 188 KM. Oba silniki są parowane z klasyczną skrzynią automatyczną o sześciu biegach. Natomiast całkowitą nowością jest doładowana jednostka 1.6 o mocy 180 KM, która współpracuje z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią siedmiobiegową.

Reklama

Europejska oferta jednostek napędowych nie jest jeszcze znane, ale można się spodziewać rozszerzenia oferty o silniki wysokoprężne, słabsze benzynowe oraz hybrydę.

Do amerykańskich salonów nowa Kia Optima trafi dopiero w ostatnim kwartale. W Europie możemy więc spodziewać się jej za rok.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Kia Optima
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy