Nowa Astra kombi

W zaledwie kilka miesięcy po udanej premierze wersji pięciodrzwiowej, nowa rodzina Opla Astry powiększyła się o kolejnego członka. Podczas rozpoczynającego się w środę Madryckiego Salonu Samochodowego miała premierę nowa Astra kombi.

Samochód pojawi się u europejskich dealerów w październiku. Dzięki długości rozstawu osi wynoszącej aż 2,7 m nowa Astra kombi oferuje przestronne wnętrze i obszerną przestrzeń bagażową. Liczne detale, jak np. opcjonalnie dostępna przesuwana tylna kanapa sprawiają, że bagażnik o pojemności 1570 litrów staje się jeszcze bardziej elastyczny.

Reklama

Astra kombi dostępna będzie z szeroką gamą silników, obejmującą pięć jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne CDTI z systemem common-rail.

W samochodzie nie brak nowinek technicznych. Jedną z nich jest adaptacyjne, interaktywne zawieszenie IDSPlus z elektroniczną kontrolą amortyzacji, współpracujące z systemem reflektorów adaptacyjnych AFL.

- Chcemy odgrywać przodującą rolę w segmencie aut kompaktowych kombi - powiedział prezes i Dyrektor Generalny Opla, Carl-Peter Forster. - Wersja kombi ma taką samą dynamikę jazdy, jak odmiana pięciodrzwiowa, która uzyskała pozytywne wyniki testów również dzięki doskonałym osiągom. Do tego dochodzi wyjątkowo pojemny bagażnik. Dla mnie Astra kombi to doskonały dowód doświadczenia firmy Opel w zakresie pojazdów kombi, które mogą być wykorzystywane do różnorodnych celów.

Dzięki prostym ścianom bocznym, schowkowi pod podłogą, schowkowi bocznemu i dodatkowemu gniazdu zasilania 12 V, bagażnik nowej Astry kombi jest wyjątkowo elastyczny. Oferowana standardowo listwa ze stali nierdzewnej zabezpiecza przed zadrapaniami próg, znajdujący się na wysokości 582 mm.

Sportowa i elegancka, z dynamicznym zawieszeniem i specjalnym pakietem do holowania przyczepy Nowa Astra kombi o dynamicznym przodzie i przyciągających uwagę trójwymiarowych tylnych lampach oraz wyróżniającej się linii bocznej jest kontynuacją kompaktowego designu wersji pięciodrzwiowej. Wysokiej jakości płaskie relingi dachowe, podobne do tych zastosowanych w Oplu Signum, dostępne są w kolorze czarnym lub srebrnym i podkreślają elegancki wygląd nowego kombi.

Nowa Astra kombi łączy komfort z aktywnym bezpieczeństwem, dzięki zastosowaniu opcjonalnie dostępnego adaptacyjnego układu zawieszenia IDSPlus i elektronicznego systemu stałej kontroli amortyzacji CDC. Sieć zintegrowanego układu kontroli zawieszenia (ICC), w której jednostki sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC pozostają w stałej komunikacji poprzez układ szybkich szyn danych CAN, wzbogaca charakterystykę dynamiki jazdy nowej Astry kombi. Inne opcje, takie jak układ automatycznego poziomowania, innowacyjny układ toru jazdy przyczepy czy układ wspomagania ruszania pod górę (HSA) sprawiają, że pojazd ten doskonale nadaje się do jazdy z przyczepą.

Astra kombi, która będzie początkowo produkowana w niemieckich zakładach w Bochum, a wkrótce w również w Antwerpii, dostępna będzie z taką samą gamą silników jak wersja pięciodrzwiowa. Obejmuje ona silniki benzynowe ECOTEC i wysokoprężne o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Obok jednostki 1.9 CDTI o mocy 150 KM nowy silnik 1.9 CDTI o mocy 120 KM zwiększa liczbę dostępnych w Astrze dynamicznych jednostek wysokoprężnych do czterech. Oba silniki 1.9 CDTI mogą być zamawiane z nowoczesnym filtrem cząstek stałych. Wszystkie oferowane w Astrze silniki spełniają surowe wymagania normy emisji spalin Euro 4.

Gama skrzyń biegów obejmuje ręczną skrzynię sześciobiegową (standard w wersji z silnikami 1.9 CDTI i 2.0 Turbo, opcja dla jednostki 1.7 CDTI o mocy 100 KM), ręczną pięciobiegową, czterobiegową przekładnię automatyczną, jak również najnowszą wersję zautomatyzowanej skrzyni Easytronic, dostępnej z jednostkę benzynową 1.6 TWINPORT.

Dowiedz się więcej na temat: silniki | bagażnik | jazdy | układ | Astra

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje