Mazda CX-60 oficjalnie zaprezentowana

Fani producenta z Hiroszimy nareszcie się doczekali. Oto jest - nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy, stając się jednocześnie największym i najmocniejszym samochodem w ofercie marki.

CX-60 to obecnie największy SUV Mazdy w europejskiej gamie. Mierząc 4,75 m jest o ponad 20 cm dłuższy od CX-5. Różnicę powinniśmy odczuć szczególnie na tylnej kanapie oraz w bagażniku (który ma pojemność 570 l). Stylistycznie jest rozwinięciem designu dobrze już znanego z innych modeli marki. Z kolei wnętrze zostało utrzymane w nowej stylistyce Kaichô, bazującej na połączeniu różnych materiałów i faktur, takich jak drewno klonowe, skóra nappa, japońskie tkaniny i chromowane detale. Nie brakuje tu także idei Musubu - sztuki graficzno-introligatorskiej, która stanowiła inspirację dla wyróżniającego przeszycia kokpitu.

Reklama

Serce samochodu stanowi czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 2,5 litra, połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Takie rozwiązanie generuje systemową moc 327 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Przedstawiciel producenta wyraźnie zaznacza, że wartości te w zupełności wystarczą do dynamicznej jazdy, a pojazd może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 s.

Kiedy natomiast w pełni naładujemy baterię o pojemności 17,8 kWh, będziemy mogli przejechać do 63 km (i z prędkościami nieprzekraczającymi 100 km/h) w trybie czysto elektrycznym. Natomiast średnie zużycie paliwa producent określa na 1,5 l/100 km.

Na wyposażeniu Mazdy CX-60 znalazł się m.in. system kamer 360 stopni, funkcja wykrywania pieszych, tempomat adaptacyjny, a także bezprzewodowy interfejs Apple CarPlayAndroid Auto. Nie zabrakło także reflektorów LED, fabrycznej nawigacji satelitarnej, czy napędu na wszystkie koła.

W najbliższych latach Mazda będzie kontynuować rozwój zelektryfikowanych napędów. Nie oznacza to jednak, że model CX-60 będzie dostępny wyłącznie jako hybryda. Na rynek wprowadzone zostaną także  sześciocylindrowe, rzędowe silniki: benzynowy nowej generacji e-Skyactiv X i silnik wysokoprężny Skyactiv-D, połączone z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy.

Cennik hybrydowego modelu CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł, a dealerzy rozpoczną przedsprzedaż już od 9 marca z dostawą pierwszych samochodów po wakacjach.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazda | Mazda CX-60
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy