Już jest! Oto nowy, flagowy model Porsche!

Po latach oczekiwań Porsche zaprezentowało właśnie produkcyjną wersję swojego nowego supersportowego modelu o napędzie hybrydowym - 918 Spyder.

Pierwszy raz samochód zaprezentowano w 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Chociaż wtedy był to prototyp, to już wówczas wiadomo było, że auto powstanie w limitowanej serii 918 sztuk. Na wersję produkcyjną musieliśmy jednak poczekać kolejne trzy lata. Co otrzymamy decydując się na nowy, flagowy model niemieckiej marki?

Reklama

Masa własna gotowego do drogi pojazdu to 1640 kg. 43 proc. z niej przypada na przednią, pozostałe 57 proc. na tylną oś. By zminimalizować masę do zbudowania samonośnego nadwozia użyto włókien węglowych CFRP.

Samochód wyposażony jest aż w trzy silniki. Pierwsze skrzypce gra benzynowy V8 o pojemności 4,6 l, rozwijający moc 608 KM. Jednostka wspomagana jest przez dwa elektryczne motory trakcyjne, których zadaniem jest napędzanie kół przedniej osi. Sumaryczna moc układu napędowego to przeszło 887 KM i 800 Nm.

Osiągi robią piorunujące wrażenie. W trybie Hot Lap (kierowca ma do wyboru pięć ustawień: E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid, Hot Lap) samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. W 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h. Zaledwie w 23 s od ruszenia auto pędzić już może z prędkością 300 km/h!

Mocną stroną auta jest również zużycie paliwa. W trybie ekonomicznym E-Power, w którym przyspieszenie do 100 km/h trwa 7 s, a prędkość maksymalna auta to 150 km/h, średnie - deklarowane przez producenta - zużycie paliwa to zaledwie 3,3 l/100 km.

Chętni na produkcyjną wersję Porsche 918 Spyder przygotować muszą około 780 tys. euro. Cena w różnych krajach będzie się nieco wahać, ze względu na podatki.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje