Co ma opel adam wspólnego z Wartburgiem?

Eisenach w Turyngii: 43 000 mieszkańców. Miejsce urodzenia Jana Sebastiana Bacha z zamkiem warownym Wartburg w tle.

Mimo że jest tu wiele zabytków kultury i naturalnego piękna, Eisenach jest również znane z czegoś zupełnie innego -tradycji produkcji samochodów. Fabryka Opel AG, gdzie produkowany będzie adam, stoi w idyllicznej dolinie Hörsel, której nazwa pochodzi od przepływającej przez nią rzeki. Obecnie fabryka pełna jest ekspertów przygotowujących się do rozpoczęcia produkcji małego opla.

To, co dla klientów stanowi główną atrakcję (duża ilość kolorów, personalizacja auta), dla ekspertów produkcji jest dużym wyzwaniem. Pracownicy fabryki w Eisenach chętnie jednak podjęli ten trud.

Reklama

"Model Adam pozwala nam w pełni zaprezentować nasze umiejętności. Klienci będą zaskoczeni, widząc tak wiele możliwości personalizacji dostępnych w tym modnym, miejskim aucie, który do salonów sprzedaży trafi na początku przyszłego roku" - powiedział dyrektor fabryki, Stefan Fesser.

Razem z grupą 1 600 wykwalifikowanych pracowników Fesser przez ponad rok opracowywał plan wprowadzania nowego produktu. Nie przeszkodziła mu nawet wciąż trwająca w fabryce produkcja modelu corsa. Do tej pory fabrykę opuściły już miliony tych aut. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w przygotowanie linii produkcyjnej modelu Adam. Wzniesiono nowe budynki oraz wprowadzono nowoczesne rozwiązania usprawniające produkcję.

Produkcja samochodu z tego segmentu w Niemczech to w branży samochodowej wydarzenie. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się podjąć taką decyzję, przede wszystkim ze względu na duże doświadczenie pracowników fabryki i ich solidność. "Adam stanowi wyzwanie w każdym aspekcie produkcji i logistyki. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby udowodnić, że produkowanie takiego samochodu w Niemczech jest możliwe" - mówi Stefan Fesser.

Dzięki elastycznemu podejściu fabryki w Eisenach klienci będą się mogli cieszyć niemal nieograniczonymi możliwościami spersonalizowania wyposażenia swojego samochodu. Będzie można wybierać spośród szerokiej gamy kolorystyki nadwozia i trzech różnych kolorów dachu.

Dodatkowo od decyzji klienta będzie zależał również kolor wnętrza, detale wykończenia oraz inne wyjątkowe rozwiązania stylistyczne - w tym podświetlana diodami LED podsufitka imitująca rozgwieżdżone niebo.

Adam został dodatkowo wyposażony w rozwiązania technologiczne, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów z wyższego segmentu, w tym w nowy pokładowy system informacyjno-rozrywkowy kompatybilny ze smartfonami (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS), który umożliwia korzystanie z aplikacji dostępnych w Internecie.

Eksperci Opla wykorzystali przerwę w produkcji spowodowaną rozpoczynającą się w tym tygodniu przerwą urlopową, aby wprowadzić ostatnie poprawki rozwiązań produkcyjnych. Opel adam będzie produkowany na dokładnie tej samej linii montażowej, której używano przy produkcji corsy.

Pierwsze pojazdy testowe zostały już zmontowane. Prototypowy samochód w czarno-białą szachownicę przez ostatnich kilka tygodni jeździł po Eisenach i okolicach, wywołując spore zamieszanie.

W centrum rozbudowy fabryki znajduje się nowa hala produkcyjna E100. Na przestrzeni 22 000 metrów kwadratowych spawa się i montuje różne elementy nadwozia i podwozia. Całkowicie nowe urządzenia spawalnicze stoją już na miejscu.

Nowa fabryka dysponuje również bezpośrednim dostępem do linii kolejowej, co znacznie ułatwia dostawy części. Ponadto zbudowano kilka dodatkowych stacji wyładunkowych dla ciężarówek - siedem z tyłu budynku i jedną z boku. Nowe centrum montażowe jest połączone z halą konstrukcji nadwozia oraz z końcową linią montażową. Dzięki temu składanie poszczególnych elementów odbywa się o wiele sprawniej.

Do modelu adam dostosowano również lakiernię. Linia wyposażona w nowoczesną technologię robotyczną gwarantuje najlepszą z możliwych i najskuteczniejszą formę aplikacji lakieru niezależnie od stylu nadwozia.

Najnowszego Opla będzie można zamawiać po oficjalnej światowej premierze na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu (29 września - 14 października 2012 roku). Pierwsze samochody wjadą do salonów w styczniu 2013 roku.

Dowiedz się więcej na temat: 000
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy