Chińska ofensywa

Chiny stają się coraz bardziej łakomym kąskiem dla firm motoryzacyjnych. Nic więc dziwnego, że raz po raz debiutują samochody przeznaczone na tamtejszy rynek.

Jednym z nich jest ZhongHua zunchi. ZhongHua pojawiła się na rynku w 2001 roku oferując samochód klasy wyższej, którego projekt został przygotowany przez włoskie studio ItalDesign i który był napędzany silnikami Mitsubishi.

Reklama

Obecnie Chińczycy zaprezentowali model Zunchi, który również został zaprojektowany we Włoszech, tym razem przez Pininfarinę. Stosowane silniki pozostają bez zmian. Będą to jednostki Mistsubishi o pojemnościach 2.0 i 2.4 l, które mogą współpracować z przekładnią manualną i 4-biegową, automatyczną.

Wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację, ABS, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, podgrzewane fotele oraz... 10-letnią gwarancję ograniczoną przebiegiem 200 tysięcy kilometrów!

W tyle nie zostaje również chiński oddział General Motors, który zaprezentował flagową limuzynę o nazwie buick royaum. Samochodem tym GM zamierza konkurować z produkowanymi w Chinach audi A6 i nissanem teana.

Oparty na australijskim holdenie statesman/caprice samochód jest napędzany 2.8- lub 3.6-litrowym silnikiem. W sprzedaży będzie oferowany od marca przyszłego roku.

Kolejną nowością jest galant grunder przygotowany przez chińskiego partnera Mitsubishi, firmę China Motor. Pojazd bazuje na nowym galancie, jego stylistyka została jednak dostosowana do specyfiku rynku przez Oliviera Boulata, byłego projektanta Mitsubishi. Z kolei za modyfikacje wnętrza odpowiadał Gerhard Steinle, były szef amerykańskiego centrum stylizacji Mercedesa.

Pod maską samochodu pracuje 2.4-litrowy silnik MIVEC o mocy 162 KM. Wyposażenie obejmuje m.in. odtwarzacz DVD i 17-calowe koła.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: mitsubishi | ofensywa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje