C8 Laviolette LM85

Jak z jednego samochodu zrobić aż trzy modele?

Sprawdzone rozwiązanie tego problemu ma Ferrari, a ostatnio wpadł na nie również Spyker: najpierw buduje się samochód drogowy, potem wersję wyścigową, a na koniec - wersję drogową wersji wyścigowej.

Reklama

W ten sposób powstał spyker C8 laviolette LM85, który oparty został na wyczynowym samochodzie oznaczonym GT2R, który rywalizował w serii Le Mans.

Samochód napędzany jest pochodzącym od Audi silnikiem V8 o pojemności 4.2 l i mocy 600 KM. Współpracuje on z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów Getrag napędzając oczywiście koła tylne za pośrednictwem dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

Reszta auta to prawdziwy miks rozwiązań cywilnych i sportowych. Samochód został pomalowany niczym auto wyścigowe, ale już we wnętrzu znajdziemy skórę i alcantarę. Tylny spojler wykonano z włókna węglowego, a czarne felgi skrywają sześciotłoczkowe zaciski sygnowane przez AP Racing.

Spyker C8 Laviolette LM85 powstanie w limitowanej serii 24 egzemplarzy. Produkcja ruszy lada moment, a dwa pierwsze egzemplarze zostaną pokazane... w Arabii Saudyjskiej, na rozpoczynającym się 27 października salonie w Jeddah. Następnie samochody pojadą do USA, gdzie 19 listopada rusza salon w Los Angeles.

Dowiedz się więcej na temat: modele | Spyker

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje