Salon Detroit 2014 - Audi Allroad Shooting Brake

W Detroit zadebiutuje kolejny prototyp Audi - tym razem crossover z nadwoziem typu shooting brake, zapowiadający prawdopodobnie stylizację nowej odsłony modelu TT.

Karoseria prototypu mierzy 420 cm długości, 185 cm szerokości i 141 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 251 cm. Są to wymiary zbliżone np. do Mini Pacemana. Kokpit przypomina ten z nowego TT (więcej informacji: Usiądź w nowym Audi TT).

Źródłem napędu Audi Allroad Shooting Brake jest układ hybrydowy o całkowitej mocy 408 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Składa się on z benzynowego silnika 2.0 TFSI (292 KM) współpracującego z dwiema jednostkami elektrycznymi. Pierwsza z nich (54 KM) jest zintegrowana z przekładnią dwusprzegłową i napędza przednie koła. Druga (115 KM) została umieszczona przy tylnej osi, którą napędza w razie problemów z trakcją, zaś w normalnych warunkach wspólnie z pozostałymi motorami przekazuje moment obrotowy na koła przednie.

Reklama

Gotowy do jazdy prototyp waży około 1600 kg.

Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta zaledwie 1,9 l/100 km. Dzieje się tak, ponieważ litowo-jonowe baterie o pojemności 8,8 kWh można ładować z gniazdka. Zasięg "na prądzie" wynosi 50 km, a prędkość auta jest wówczas ograniczona do 130 km/h. Całkowity zasięg z naładowanymi bateriami i pełnym zbiornikiem benzyny to 820 km. 

msob

Audi R8 5.2 FSI quattro - TEST

5 milionów Audi z napędem quattro - HISTORIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy