S2000 Skody!

Skoda przygotowuje się do budowy na bazie nowej fabii samochodu rajdowego klasy Super2000.

Samochody tego typu mają się stać w najbliższych latach najatrakcyjniejszą kategorią na scenie rajdowej.

Celem Škoda Auto jest stworzenie samochodu dostępnego dla większej liczby prywatnych teamów lub młodych talentów, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Ponieważ auta klasy WRC zostaną w najbliższej przyszłości wykluczone z rywalizacji o rajdowe mistrzostwa poszczególnych krajów, skoda fabia S2000 będzie alternatywą dla klientów na całym świecie.

W 2007 r. Škoda Auto chce dać jednak prywatnemu teamowi Jana Kopeckego szansę startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Škodzie Fabia WRC. Szczegóły współpracy są właśnie negocjowane i zostaną przedstawione w późniejszym terminie.

Historia zaangażowania Škody w sport motorowy to ponad 100 lat. Już na początku XX wieku auta tej marki z powodzeniem konkurowały na trasach najważniejszych europejskich wyścigów, m.in. w 1908 r. rajdowa wersja modelu L&K F wygrała w rajdzie w Semmering, we wszystkich kategoriach.

Reklama

Po latach, w 1975 r. narodziła się legenda sportów motorowych, zdobywająca niezliczone trofea, Škoda 130 RS. W 1977 r. to sportowe auto zwyciężyło w rajdzie Monte Carlo, jednej z najbardziej prestiżowych tego typu imprez na świecie. Był to największy sportowy sukces Škody w jej powojennej historii.

Marka obecna jest na trasach rajdowych mistrzostw świata do dzisiaj. W najważniejszej kategorii - World Rally Cars startowały już Škoda Octavia WRC i Škoda Fabia WRC, zajmując m.in. szóste miejsce w bardzo wymagającym Rajdzie Safari.

W 2006 r. Škoda sponsorowała dwa rajdowe teamy, których kierowcy walczyli o punkty mistrzostw świata za kierownicą specjalnie w tym celu przygotowanych modeli Škoda Fabia WRC. Czeski zespół "Kopecky Motorsport" i austriacki team "Red Bull Skoda Team".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | Skoda | wrc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy