Rekordy Audi, BMW i Mercedesa

"Wielka trójka" - jak określa się niemieckich producentów premium - ma za sobą udany rok. Audi, BMW i Mercedes odnotowały historyczne rekordy sprzedaży.

Liderem w segmencie premium pozostało BMW, które sprzedało w 2013 roku 1,655 mln aut (+7,5 proc.). Aż 500 tys. przypada na serię 3 (+23 proc.), 366 tys. na serię 5 (+2,2 proc.), 161 tys. na X1 (+9,2 proc.), a 157 tys. na X3 (+5,0 proc.).

Drugie w stawce Audi dostarczyło w ubiegłym roku 1,575 mln samochodów (+8,3 proc.). Wzrosty są głównie zasługą modeli z rodziny A3 (202,3 tys. aut, +18,6 proc.) oraz SUV-ów z rodziny Q (łącznie 438,4 tys., +23,8 proc.).

Ostatni na podium Mercedes sprzedał w ciągu minionych 12 miesięcy 1,461 mln pojazdów, notując najwyższy w zestawieniu wzrost - 10,7 proc. Spadła sprzedaż najpopularniejszej w gamie klasy C (303,4 tys. sztuk wersji sedan i kombi, -8,6 proc.), znacznie większym zainteresowaniem cieszyły się modele kompaktowe - klasy A, B i CLA (371,4 tys., +64,0 proc.), a także odświeżona klasa E (242,6 tys. wersji sedan i kombi, +7,6 proc.) oraz SUV-y (324,7 tys., +12,1 proc.).

Reklama

Nieznacznie, bo o 1,4 proc. wzrosła sprzedaż Volvo (427,8 tys. aut). Najpopularniejszym modelem szwedzkiego producenta jest XC60 (114 tys., +7,4 proc.) oraz V40 (99,9 tys. razem z wersją Cross Country, +339 proc.).

W przypadku marek japońskich dostępne są na razie jedynie szacunkowe dane. Światowa sprzedaż Lexusa ma oscylować wokół rekordowych 520 tys. sztuk (+9 proc.), Infiniti - 175 tys. sztuk (+2 proc.), a Acury - (+4,5 proc.).

A jak wygląda sytuacja na polskim rynku? Prowadzi BMW z wynikiem 6268 szt. (+12,8 proc.), dalej plasuje się Mercedes (6107 szt.; +12,8 proc.) oraz Audi (5575 szt.; +9,1 proc.). Samochody Volvo znalazły w ubiegłym roku 4914 nabywców (+9,7 proc.). Rekordowy, 50-proc. wzrost odnotował Lexus (880 sztuk, z czego blisko 2/3 to hybrydy).

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy