Okiem kobiety...

Gdy go zobaczyłam po raz pierwszy moja twarz wykrzywiła się w grymasie i pewnie trwałaby w nim nadal (pomimo zagrożenia nowymi zmarszczkami) gdyby nie fakt, że dane mi było zaglądnąć do środka, poprzełączać różne guziczki i sprawdzić, gdzie i jak można tym jechać.

Mowa o sang yongu actyon.

Reklama

Wzorem Scarlett O'Hary postanowiłam nad wyglądem zewnętrznym pomyśleć jutro zasiadając tymczasem za kółko nowego, koreańskiego SUC-a. (Sport Utility Coupe).

Wartości wewnętrzne

Przestronne wnętrze actyona wygląda całkiem schludnie i wręcz klasycznie. Tapicerka jest mila nie tylko dla oka, ale także dla zmysłu dotyku. Nie ma trzeszczących plastików ani żadnych futurystycznych przetłoczeń, wszystkie przyciski, gałeczki i inne guziczki są czytelnie opisane i znajdują się tam gdzie powinny.

Siedziska foteli są dość krótkie, ale dzięki 8-kierunkowej regulacji można dobrać ustawienia odpowiednie dla każdej zasiadającej na nich pupy. Bardzo przyjemnym akcentem estetycznym jest haft z nazwą modelu znajdujący się na oparciach przednich foteli. To szczegół, który "nie jeździ", ale zdecydowanie przemawia do wszelkich estetów. Z tyłu bardzo wygodnie mogą podróżować dwie osoby nie muszące się nawet lubić, bo po rozłożeniu podłokietnika są w dalekiej odległości od siebie.

Wysoki bagażnik

Przestrzeń bagażowa jest dyskusyjna. Niby sporo w niej schowków na akcesoria samochodowe, ale bez złożenia tylnych siedzeń za wiele dobytku nie jesteśmy w stanie ciągnąć ze sobą w podróż. Spód bagażnika jest prawie na wysokości przeciętnego blatu kuchennego i w przypadku wątłej kondycji fizycznej niejednej kobietki skrzynkę piwa dla męża lepiej umieścić za przednimi fotelami. Podłoga będzie na bezpieczniejszej dla kręgosłupa wysokości podczas "podrywu" ciężaru.

Schowki

Ilość schowków w przedziale pasażerskim jest zadowalająca, chociaż "cabi box" mógłby być obszerniejszy, aby można w nim zmieścić przeciętną damską torebkę, która jak wiadomo często zawiera w sobie wiele skarbów i byle gdzie się jej nie upchnie, a wożona na przednim siedzeniu może wzbudzać chore zainteresowanie osób pracujących w strefie ...bardzo szarej. Za to dużą ilość prasy, która może nam uprzyjemnić stanie w korkach, spokojnie zmieścimy w kieszeniach drzwi, a napój regenerujący i woda termalna do twarzy znajdą swoje miejsce na tunelu między siedzeniami.

W drogę!

W testowanej wersji elegance zbędne nam są mapy i plany miast, ponieważ bardzo łatwy w obsłudze system nawigacji satelitarnej wraz z czytelnym, dużym wyświetlaczem pozwoli dotrzeć do wybranego celu. Całkiem niezły system głośników, ze sterowaniem sprzętem hi-fi w kierownicy, spokojnie zagłuszy miejski zgiełk oraz silnik actyona, który najbardziej na świecie lubi ...wysokie obroty.

Nie brak mu dynamiki, ale w tym celu musimy przesunąć wskazówkę obrotomierza bliżej czerwonego pola. Dwulitrowy diesel jest oszczędny i spełnia wszelkie normy światowe dotyczące emisji spalin, ale do cichych nie należy. Choć mruczy sobie zacnie. Zatem do nas należy wybór czy chcemy słuchać wokalu silnika, czy też wolimy pośpiewać w duecie z Mickiem Jaggerem czy inną Skin. Skrzynia działa jak należy i lekko poprowadzony drążek zmiany biegów precyzyjnie wybiera bieg, który mamy na myśli, nie narażając nas na próbę ruszania z trójki czy nagłe zaskoczenie kierunkiem jazdy, który miał być do przodu, a jest całkiem w drugą stronę.

Dowiedz się więcej na temat: OCZ | silnik | układ | skrzynia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje