Nowe Mini z nowymi silnikami

BMW ujawniło dane techniczne dwóch kolejnych wersji silnikowych nowego Mini - benzynowej, z 3-cylindrową jednostką 1.2 turbo (102 KM), oraz wysokoprężnej, z 3-cylindrowym turbodieslem 1.5 (95 KM).

Pierwsze oficjalnie informacje i zdjęcia nowego Mini publikowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku (więcej informacji: ramka obok). Opublikowano wówczas dane techniczne trzech wersji silnikowych: benzynowych Cooper (136 KM) i Cooper S (192 KM) oraz wysokoprężnej Cooper D (116 KM). Teraz dołączają do nich bazowe odmiany One oraz One D.

Mini One napędzany będzie 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra, który generuje moc 102 KM przy 4250-6000 obr./min i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1400-4000 obr./min. Połączono go z 6-biegową skrzynią manualną lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń.

Reklama

Auto z ręczną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9,9 s, a z automatem - w 10,2 s. Obie wersje uzyskują prędkość maksymalną 195 km/h. Ich średnie zużycie paliwa waha się od 4,6 do 4,9 l/100 km, zależnie od typu skrzyni oraz rozmiar kół.

Pod maską Mini One D pracuje 3-cylindrowy turbodiesel o pojemności 1,5 litra, mocy 95 KM przy 4000 obr./min i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1750 obr./min. Dla tej wersji zarezerwowano wyłącznie 6-stopniową skrzynię manualną.

Model rozpędza się od zera do "setki" w 11 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa - 3,4-3,5 l/100 km.

Zgodnie z cennikiem nowego Mini, wersja One będzie kosztować w Polsce od 69 900 zł.

Przy okazji Mini pochwaliło się zestawem nowych zdjęć wersji Cooper i Cooper S:

W późniejszym terminie do oferty Mini trafi jeszcze najmocniejszy wariant John Cooper Works (więcej informacji: koncepcyjne Mini JCW w Detroit).

msob

Używany Mini Cooper (2001) - raport z przebiegu 40 tys. km

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama