McLaren - "nie" dla SUV-ów

McLaren nie zamierza uzupełniać swojej oferty o samochody sportowo-użytkowe. Firma chce skupić się wyłącznie na produkcji samochodów stricte sportowych.

- Naprawdę wierzymy, że robimy najlepsze sportowe auta na świecie - powiedział Mike Flewitt, dyrektor generalny McLarena. - I na tym chcemy się skupić.

Zobowiązanie McLarena staje w sprzeczności z polityką Lamborghini, Aston Martina, Maserati, a także Bentleya i Rolls-Royce'a - marki te potwierdziły lub przynajmniej rozważają wprowadzenie SUV-ów do swojej oferty. Szlaki przetarła firma Porsche, która w 2002 roku zaprezentowała użytkowe Cayenne. Sukces modelu pomógł jej znacząco zwiększyć sprzedaż - z 14 tys. aut w roku 1992 do ponad 160 tys. w 2013.

Reklama

Przypomnijmy, że McLaren zaprezentował ostatnio dwie nowości: supersportową hybrydę P1 oraz odnowiony model 12C, przemianowany na 650S. W ubiegłym roku producent sprzedał na całym świecie 1400 samochodów, ale w ciągu najbliższych 3 lat chce zwiększyć wolumen do 4000 sztuk. Aby to osiągnąć, Brytyjczycy zamierzają wprowadzić na rynek jeszcze jeden - tym razem "niedrogi" - model, konkurujący z Porsche 911.

msob, źródło: Autonews Europe

McLaren: ultradźwięki zamiast wycieraczek


magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy