Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2020

Kolejny sezon 318 IS CUP odbędzie się w ramach WSMP

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski już czwarty sezon z rzędu ubarwi zacięta rywalizacja w 318 IS CUP. Co roku ponad 20 aut mierzy się w serii, w której talent i umiejętności biorą górę nad wyścigiem zbrojeń.

Rywalizacja “beemek" już na stałe wpisała się w krajobraz Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W tym roku niezwykle kolorowa seria cztery razy przyjedzie na Tor Poznań, a raz pojawi się na Łotwie. Niesamowite emocje gwarantowane od startu do mety. Podczas każdej rundy kierowcy w samochodach o takiej samej specyfikacji biją się o setne części sekundy.

“318 IS CUP PL to zupełnie inna historia i niezwykłe doświadczenie. Samochody są jednakowe, budowane i serwisowane we własnym zakresie, pod czujnym okiem sędziów. Liczą się tylko umiejętności zawodników: trening i talent. Wysoki, wyrównany poziom pozwala doświadczonym kierowcom czerpać przyjemność całymi garściami, a nowicjuszom daje szansę na nowe doświadczenia i poprawę umiejętności. Progres jednych i drugich widać z sezonu na sezon, a nawet z rundy na rundę. Przed każdym startem widza przechodzą ciarki." - mówi Ewa Kuch, koordynatorka 318 IS CUP.

Reklama

Jej słowa potwierdzają zawodnicy. “Wybrałem 318 IS CUP, bo to największy puchar dostępny w Polsce. Najlepszy dla mnie oznacza, że jest najliczniejszy i taki, w którym jest najwyższy poziom zawodników, a samochody są równe." - mówi Karol Wyka, Mistrz Polski 318 IS CUP PL z 2017 roku.

Tak obleganej serii wyścigowej nie ma w WSMP. Od startu rywalizacji w 2016 roku na starcie regularnie melduje się ponad 20 aut na każdej rundzie. W 2018 roku rywalizowało 25 kierowców, a tytuł mistrzowski wywalczył Bartosz Palusko.

“318 IS CUP PL jest świetną opcją, by mieć bardzo zacięta rywalizację, ciekawym i dość przyjemnym w prowadzeniu samochodem przy zachowaniu bardzo umiarkowanych kosztów. Dla mnie najważniejsza była sportowa rywalizacja na wysokim poziomie, a mniej to żeby samo auto było szybkie. Trzeba mieć na uwadze, że w takich okolicznościach trzeba bardzo mocno pracować nad umiejętnościami i praktycznie dojść do granic możliwości auta. Wtedy, mimo niedużej mocy, wcale nie jest wolno." - przekonuje Palusko.

Sezon 2019 w 318 IS CUP rozpocznie się w weekend 10-12 maja w ramach pierwszej i drugiej rundy WSMP. Obecnie trwa nabór zawodników do tej serii.

W ramach WSMP rywalizują też kierowcy Mini w ramach Super S Cup, w tym roku zadebiutuje Toyota Racing Cup dla zawodników w Toyotach Celicach GT, a podczas czerwcowego weekendu wyścigowego WSMP odbędzie się polska eliminacja Kia Platinum Cup.

Więcej informacji o 318 IS CUP na bmwcup.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy