Lexus LC 500
LC 500 to kolejny ekscytujący lexus. Będzie wyposażony w znaną z modeli RC F i GS F pięciolitrową jednostkę benzynową z 10-biegową automatyczną przekładnią Aisin, zaś hybrydowy napęd Lexusa LC 500h o łącznej mocy 470 KM wykorzystywać będzie nowy, ponadtrzystukonny silnik V6 o pojemności skokowej 3,5 litra. Protoplastą modelu LC jest samochód koncepcyjny LF-LC (skrót od Lexus Future Luxury Coupe), uhonorowany nagrodą Eyes on Design na North American International Auto Show w 2012 roku.
Gdy koncepcyjny Lexus LF-LC debiutował w roku 2012 na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym, prasa wierni klienci oraz entuzjaści marki zastanawiali się, czy ekscytująca stylistyka oraz niezwykłe proporcje jego bryły kiedykolwiek ewoluują w produkcyjne coupe 2+2. Obecnie, cztery lata po premierze tego modelu koncepcyjnego, Lexus prezentuje częściowo wzorowane na nim, lecz całkowicie nowe luksusowe coupe LC 500. To prowokacyjne, atletycznie wystylizowane flagowe coupe stanowi jak dotąd najmocniejszy wyraz przyszłego kierunku produktowego marki.
Przez ostatnie pięć lat obserwowaliśmy gwałtowną ekspansję marki Lexus, czego przejawem było między innymi powstanie wewnątrz firmy globalnie ukierunkowanej struktury - Lexus International. Powstałe w tym czasie nowe modele, takie jak NX, RC czy IS, które charakteryzuje emocjonująca stylistyka i dynamiczne własności jezdne, przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku marki wśród klientów.
Przód LC 500 zdominowany jest przez masywną osłonę chłodnicy, będącą kolejną interpretacją tego charakterystycznego dla Lexusa elementu o klepsydrowo wciętym zarysie, z trzech stron wykończoną chromowanym obramowaniem i wypełnioną radykalnie nowym, 3-wymiarowym wzorem siatki, różnicującym optyczne naprężenie. Ukształtowane w formie litery L światła dzienne leżą poniżej nowego typu potrójnych reflektorów diodowych, których specjalna konstrukcja mieści jedne z najsmuklejszych soczewek, jakie można spotkać w branży motoryzacyjnej, aby umożliwić niskie poprowadzenie linii pokrywy komory silnikowej i uzyskanie krótkiego przedniego zwisu nadwozia.
LC 500 jest pierwszym Lexusem zbudowanym na zupełnie nowej platformie tylnonapędowej klasy premium, która nie była jeszcze wykorzystywana w żadnym z obecnych samochodów tej marki i stanowi element nowej globalnej strategii GA-L, dotyczącej budowy modeli luksusowych. Płyta podłogowa tego nowego coupe wyznacza kierunek dla przyszłych modeli z silnikiem umieszczonym z przodu i napędzanymi kołami tylnymi.
Wśród rozwiązań mających na celu optymalizację rozkładu mas i ich minimalizację można wymienić opcjonalny dach z włókna węglowego, aluminiowe poszycie drzwi zamocowane do ich wewnętrznego szkieletu z włókna węglowego oraz kompozytową podłogę bagażnika. LC 500 wyróżnia się spośród innych modeli Lexusa najszerszym zastosowaniem stali o podwyższonej wytrzymałości. Pozwoliło to uzyskać większą sztywność przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu oraz jej idealnym rozłożeniu - z korzyścią dla własności dynamicznych. LC 500 jest doskonale wyważonym samochodem, z niemal idealnym rozkładem obciążeń przód/tył, wynoszącym 52/48.
Napęd kół tylnych w LC 500 realizowany jest za pośrednictwem nowoopracowanych i dobrze zestrojonych komponentów, które minimalizują straty przekazywanej mocy. Sercem nowego LC 500 jest sprawdzony, wysokoobrotowy, 5-litrowy silnik V8, który znalazł się również w RC-F oraz GS-F. Wolnossąca V8 została wybrana ze względu na płynną i liniową reakcję na przepustnicę oraz pobudzający zmysły odgłos pracy. 32-zaworowa, wykonana w całości ze stopów aluminium jednostka rozwija moc 467 KM i moment obrotowy 528 Nm.
Podczas rozruchu uruchamiane są specjalne zawory modulujące akustykę układu wydechowego, by uzyskać efekt potężnego pomruku budzącego się do życia silnika LC 500. Z kolei podczas przyspieszania generator akustyczny przekształca chrapliwą melodię silnika w mocne brzmienie, który wyróżnia LC 500 spośród rywali w jego segmencie. Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiada 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która jako pierwsza w świecie samochodów luksusowych może konkurować czasem przełączania biegów z konstrukcjami dwusprzęgłowymi.