Kia Optima po modernizacji

Na salonie w Genewie zobaczyć można będzie odświeżoną Kię Optima. Chociaż zmiany w wyglądzie auta są jedynie kosmetyczne, wiele zmieniło się pod maską.

Obecna generacja Optimy oferowana jest na rynku od niespełna trzech lat i wciąż może się pochwalić świeżym wyglądem. Zmodernizowany model wyróżnia się delikatnie przemodelowanym przednim zderzakiem (w sedanie zmianom poddano też tylny), nowymi kształtami reflektorów i inną osłoną chłodnicy. Ta ostatnia zyskała teraz chromowane wykończenie, co dodać ma sylwetce elegancji. Przy okazji w palecie barw nadwozia pojawił się nowy, czerwony lakier o nazwie "Runway Red".

Zmiany w kabinie mają charakter kosmetyczny. Zmieniono wzór kierownicy i dodano kilka satynowych listew dekoracyjnych. Pojawił się też nowy pakiet opcjonalnego oświetlenia kabiny (deska rozdzielcza i boczki drzwi). Kierowca i pasażerowie wybierać mogą spośród sześciu kolorów. W zależności od wersji lista wyposażenia obejmuje: system info-rozrywki z 7 lub 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i wspomagający manewrowanie system kamer HD z widokiem w promieniu 360 stopni oraz całą masę elektronicznych "aniołów stróży" (jak np. system monitorujący zmęczenie kierowcy i ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych).

Reklama

Subtelne zmiany objęły też usportowioną wersję GT. Zmodernizowane egzemplarze otrzymają przeprojektowane światła przeciwmgłowe (LED), czarne lusterka boczne (do tej pory lakierowane na kolor nadwozia) i nowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali.

Najwięcej nowości znajdziemy jednak pod maską. W palecie jednostek wysokoprężnych pojawi się zupełnie nowa konstrukcja o pojemności 1,6 l. Generujący moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (2000-2250 obr./min) motor zastąpi w ofercie dotychczasowy silnik 1,7 l CRDi. Po raz pierwszy w cenniku Optimy pojawi się też wersja z benzynowym, doładowanym silnikiem 1,6 l T-GDi generująca moc 180 KM. Jednostka występować ma z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z łopatkami sterującymi przy kierownicy.

Zmodernizowana Kia Optima w obu wersjach nadwoziowych (sedan i kombi) trafi do europejskich salonów w trzecim kwartale bieżącego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy