Nowa mazda CX-5 z rewolucyjnym silnikiem
Na salonie we Frankfurcie Mazda pokazała oficjalnie nowy model oznaczony CX-5.
To crossover, z którym firma wiąże bardzo duże nadzieje. Auto opracowane zostało od podstaw w oparciu o nową płytę podłogową. Cechą odróżniającą CX-5 od konkurencji ma być charakterystyczne dla nowych modeli Mazdy prowadzenie zapewniające przyjemność z jazdy kierowcom z żyłką sportowca.
W egzemplarzach przeznaczonych na rynki europejskie montowana będzie jedna z trzech jednostek napędowych.
Całkowitą nowością jest benzynowy silnik Skyactiv o pojemności 2 litrów, którego stopień kompresji wynosi aż 14:1! Jakie są zalety takiego rozwiązania? Według producenta, wyższe osiągi przy niższym zużyciu paliwa.
Dane techniczne mówią o mocy 165 KM i momencie 210 Nm (silnik współpracujący z automatyczną skrzynią biegów będzie odrobinę słabszy: 160 KM i 208 Nm). Jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start/stop. Dane nieoficjalne mówią, że średnie zużycie paliwa ma wynosić około 6 l/100 km (w wersji przednionapędowej).
Klienci będą mogli wybrać również jedną z odmian 2,2-litrowego diesla nazwanego Skyactiv-D. Wersja bazowa tej jednostki ma 150 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego i napędza koła przednie za pośrednictwem skrzyni manualnej lub automatycznej. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym ma wynosić około 4,5 l/100 km.
Silnik ten w wersji mocniejszej posiada 175 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Ta wersja dostępna jest tylko z napędem na cztery kola. Co ciekawe, we wszystkich jednostkach zastosowano łańcuch rozrządu.
Duży rozstaw osi (270 cm) zapewnia sporą ilość miejsca dla pasażerów. Warto również zwrócić uwagę, na potężny, 500-litrowy bagażnik. Wyposażenie może być bogate, obejmując m.in. dotykowe ekrany LCD, a także radarowy system, którego zadaniem jest ochrona przed miejskimi stłuczkami.
Nowa mazda CX-5 trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.