Lancia Ypsilon po modernizacji
Lancia powoli wycofuje się z rynku, jednak Włosi nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i postanowili odświeżyć swój najmniejszy model.
Obecna generacja Lancii Ypsilon pojawiła się na rynku w 2011 roku. Pomimo tego, że Włosi wiązali z nią duże nadzieje, nie pomogła ona w uratowaniu marki, która pomału znika z rynku. Przypomnijmy, że docelowo jedynym modelem w ofercie ma zostać Ypsilon, który dodatkowo będzie oferowany wyłącznie we Włoszech. Z tego względu mała Lancia została poddana liftingowi.
W przeciwieństwie do wielu tego typu modernizacji, nowszy model można rozpoznać bez trudu. Problem tylko w tym, że nowy zderzak z mniejszym i wygładzonym grillem, a także innym wlotem powietrza, sprawiają, że auto wygląda... starzej, od poprzednika. Zwykle bowiem producenci idą w bardziej wyraziste linie i rzucające się w oczy dodatki (np. chrom), a Lancia wybrała drogę przeciwną.
Na ile zmieniła się pozostała część samochodu trudno "własnoocznie" stwierdzić, ponieważ producent opublikował tylko jedno zdjęcie. Tył najpewniej pozostał taki sam, natomiast sporo nowości przygotowano we wnętrzu.
Poza nowymi tapicerkami, zmieniono dźwignię zmiany biegów, grafikę zegarów, a także przebudowano nieco deskę rozdzielczą. Przykładowo zmodyfikowano schowek przed pasażerem, dzięki czemu jego pojemność zwiększyła się o 3 litry. Przeprojektowania wymagała także konsola środkowa, ponieważ odświeżona Lancia Ypsilon może być wyposażona w system multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym. Dotychczas dostępne było tylko zwykłe radio, a nawigacja występowała jedynie na liście akcesoriów.
Nowości nie znajdziemy za to pod maską - do wyboru nadal będzie wolnossący silnik 1.2 l (69 KM), doładowany 0.9 TwinAir (85 KM) oraz diesel 1.3 JTD (95 KM). Zmodernizowana Lancia Ypsilon zadebiutuje za kilka dni na salonie samochodowym we Frankfurcie, a do sprzedaży trafi już pod koniec września. Obecnie najtańsza wersja produkowanego wyłącznie w Tychach modelu (bez uwzględnienia promocji) kosztuje 44 910 zł.