Budowa autostrad

260 km, 16 odcinków. Oto nowe i szybkie drogi w Polsce

26 września oddano do ruchu drogę S11 między Koszalinem a Bobolicami. Udostępnienie kierowcom liczącego 48 km odcinka pozwoliło przekroczyć barierę 5 tys. kilometrów dróg szybkiego ruchu w Polsce. Jakie jeszcze odcinki oddane zostaną do ruchu przed końcem roku?

Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udało się zrealizować ambitny plan przekroczenia psychologicznej bariery 5000 km dróg szybkiego ruchu w Polsce. Tegoroczne plany zakładały oddanie do użytku 260 km tras - głównie dróg ekspresowych i autostrad. Tylko w ostatnich dniach ich sieć powiększyła się o:

  •  12-kilometrowy odcinek S3 Kamienna Góra-Lubawka,
  •  16-kilometrowy odcinek A18 (od Iłowej do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego).

Jakie jeszcze odcinki pojawić się mają w drogowym atlasie Polski przed końcem 2023 roku? 

Nowe drogi oddane do użytku w 2023 roku

Reklama

Opublikowany z początkiem lutego plan GDDKiA zakładał, że w 2023 roku do użytku oddanych zostanie blisko 260 km tras. Na ten moment udało się wykonać zdecydowaną większość z jego założeń. W przypadku dróg ekspresowych i autostrad, do użytku oddano w tym roku odcinki:

  • A18 granica państwa-Żary (11,7 km),
  • S7 Lesznowola-Tarczyn Północ (14,8 km i 2,3 km przy węźle Tarczyn)
  • S11 obwodnica Olesna (24,8 km)
  • S14 Aleksandrów Łódzki-Emilia (14,5 km)
  • S61 Ełk Południe-Kalinowo (22,9 km)
  • S61 Łomża Zachód-Łomża Południe (7,2 km),
  • S6 obwodnica Sianowa (5,5 km),
  • S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (5,4 km - druga jezdnia)
  • S7 Moczydło-Miechów (18,7 km)
  • S11 Koszalin Zachód-Zegrze Pomorskie (16,9 km)
  • S11 Zegrze Pomorskie-Kłanino (19,3 km)
  • S11 Kłanino-Bobolice (11,6 km)
  • A18 Iłowa-granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km)
  • S3 Kamienna Góra Północ-Lubawka (12 km).

Przed końcem roku oddane mają być jeszcze odcinki:    

  • S61 Podborze-Śniadowo (19,5 km),
  • A18 granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego-Golnice (21,5 km)

Długość dróg szybkiego ruchu w Polsce

Chociaż utyskiwania na stan naszych dróg to w Polsce niemalże sport narodowy, mało kto zdaje sobie sprawę, że ostatnie dwie dekady to okres zakrojonej na gigantyczną wręcz skalę modernizacji polskiej sieci drogowej.

Przykładowo sama łączna długość spinającej dwa przejścia graniczne (Zgorzelec i Korczową) autostrady A4 wynosi aż 667 km - o 226 km więcej niż wszystkie polskie autostrady dwadzieścia lat temu!

Przypominamy, że niespełna dwie dekady temu, w 2003 roku, całkowita długość sieci dróg szybkiego ruchu w Polsce wynosiła nieco ponad 600 km, na co składało się: 441 km autostrad, 161 dróg ekspresowych.

Aktualnie licznik zatrzymał się na 5070,5 km, co oznacza że w niespełna 20 lat sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce powiększyła się przeszło ośmiokrotnie! 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy