Niemieckie paliwo jest lepsze?

Dlaczego po zatankowaniu paliwa w Niemczech samochód ma lepsze osiągi i mniej pali?

Tylko badanie na hamowni - i to tej samej dla różnych paliw - pozwala wyciągać wnioski co do wzrostu mocy. O obiektywny pomiar zużycia jest jeszcze trudniej. Gdyby rzeczywiście parametry podczas jazdy w Niemczech były lepsze, to jest sytuacja, w której mogłoby to mieć uzasadnienie i nie ma ona nic wspólnego z samym paliwem. Otóż w przypadku samochodu długotrwale użytkowanego w jeździe miejskiej, z relatywnie niedużymi obciążeniami, może dojść do odłożenia się w silniku nagarów (zawory, kanały, komora spalania). Jednak przy dłuższej jeździe z wysoką prędkością silnik może wypalić te osady i w efekcie samochód będzie jechał lepiej. O to dość łatwo na niemieckich autostradach, gdzie długo jedzie się z wysoką prędkością.

Reklama

Badania toksyczności spalin w dieslu - SILNIK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy