WRC w Portugalii

Wczoraj, 3-kilometrowym prologiem, rozpoczęła się trzecia eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata - Rajd Portugalii. Pierwszą próbę najszybciej pokonał Tommi Makinen (Mitsubishi Lancer Evo VI). Sekundę za Finem przyjechał jego rodak, aktualny mistrz świata, Marcus Gronholm, a kolejne 3,1 sekundy stracił Harri Rovanpera (obaj Peugeot 206 WRC). Trasy w okolicy Sta Maria da Feira pod Porto różnią się zupełnie od zaśnieżonych, oblodzonych i mroźnych odcinków specjalnych Rajdu Szwecji. Na starcie imprezy stanęło sto załóg (trzy polskie), w tym 40 na samochodach WRC. Miło nam poinformować, że w Portugalii jest także reporter INTERIA.PL, który przekazywać będzie najświeższe doniesienia z tras rajdu.

W Portugalii panuje fatalna pogoda, przez ostatni tydzień nieustannie padały deszcze i teraz na drogach zalega wielkie błoto. Wczorajszy prolog udało się przejechać 45 załogom, gdyż później ze względu na pogarszające się warunki pogodowe odwołano dalsze przejazdy. Z polskich kierowców wystartowali zatem jedynie Janusz Kulig i Leszek Kuzaj. W olbrzymim błocie Kuligowi dwukrotnie zgasł silnik i ostatecznie zajmuje 34 pozycję, natomiast Leszek Kuzaj pojechał nieco szybciej i po prologu jest 29. Paweł Dytko nie wystartował w pierwszej próbie.

Reklama

Rajd Portugalii potrwa cztery dni. W czwartek (8 marca) o godzinie 18.30 rozegrany został na specjalnym torze w Baltar super OS - rozgrzewka do walki na trasie obejmującego dystans 1794,47 km rajdu (w tym 22 odcinki specjalne o łącznej długości 390,14 km).

W piątek (9 marca) uczestniczące w 35. Rajdzie Portugalii teamy pokonają trasę dziewięciu OS-ów w następującej kolejności: OS2 Fafe/Lameirinha 1 (15,16 km), OS3 Vieira do Minho 1 (22,20 km), OS4 Cabeceiras de Basto 1 (21,12 km), OS5 Fafe/Lameirinha 2 (15,16 km), OS6 Vieira do Minho 2 (22,20 km), OS7 Cabeceiras de Basto 2 (21,12 km), OS8 Amarante (18,44 km), OS9 Mondim de Basto (15,96 km) oraz OS10 (superpróba na torze w Lousadzie) Lousada (3,80 km). Start do rajdu nastąpi w Sta Maria da Feira o godzinie 6.30, zaś na metę pierwszego etapu załogi zjadą w tym samym dniu o godzinie 20.10.

W sobotę (10 marca) pozostałe na placu boju teamy walczyć będą na trasie dziewięciu kolejnych odcinków specjalnych. Oto ich pełny zestaw: OS11 Oliveira do Hospital (24,78 km), OS12 Arganil 1 (14,27 km), OS 13 Gois 1 (19,62 km), OS14 Oliveira do Hospital 2 (24,78 km), OS15 Arganil 2 (14,27 km), OS16 Gois 2 (19,62 km), OS17 Tabua (14,71 km), OS18 Mortagua (21,38 km) oraz OS19 Aguieira (23,93 km). Start do II etapu nastąpi o 6.30 rano, meta zaś o godzinie 21.00.

W czwarty, ostatni dzień rajdu, do pokonania pozostaną zaledwie trzy próby. Będą to następujące odcinki specjalne: OS20 Ponte de Lima/Este (21,89 km), OS21 Ponte de Lima/Oeste (23,11 km) oraz OS22 Ponte de Lima/Sul (11,15 km). Start do III etapu nastąpi tradycyjnie o godzinie 6.30, zaś na metę rajdu w Sta Maria da Feira załogi dotrą o godzinie 12.45.

Rajd Portugalii uważany jest za jedną z najtrudniejszych imprez rajdowych świata. Szutrowe odcinki specjalne najeżone są wprawdzie zakrętami, ale nie brakuje tutaj także partii szybkich. Nawierzchnia odcinków pozostawia często wiele do życzenia, co w dużej mierze decyduje o kondycji sprzętu. Jeśli chodzi o zwycięzców portugalskiej eliminacji, to najwięcej wygranych w tej imprezie ma na swoim koncie Fin Markku Alen, który zwyciężał tutaj aż pięciokrotnie. W ostatnich latach zwycięzcami Rajdu Portugalii byli: w 1998 i 1999 roku Szkot Colin Mc Rae, w 2000 roku Brytyjczyk Richard Burns.

Dowiedz się więcej na temat: mistrz świata | Lima | start | odcinki | rajd | rajd portugalii | wrc

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje