Rajd Polski za darmo - wyniki!

Wczoraj na łamach naszego serwisu odbył się błyskawiczny konkurs, w którym do wygrania były trzy Karty Kibica umożliwiające bezpłatny wstęp na trasy Rajdu Polski.

Karty uprawniają do wejścia do wyznaczonych stref kibica na odcinkach specjalnych, wejścia na teren parku serwisowego oraz wjazdu na parkingi dla kibiców na całej trasie rajdu. Karty są ważne przez trzy dni - od piątku do niedzieli, nie uprawniają do wejścia na Super OS Mikołajki.

By mieć szansę na wygraną należało poprawnie odpowiedzieć na poniższe pytania:

1. W którym roku Rajd Polski po raz pierwszy został tak oficjalnie nazwany?

2. Który kierowca zwyciężał w Rajdzie Polski najwięcej razy?

3. W tym roku Rajd Polski jest eliminacją mistrzostw świata. Po raz który impreza ta zaliczana jest do tego prestiżowego cyklu?

Reklama

4. Czy legendarna lancia delta integrale wygrała kiedykolwiek Rajd Polski?

5. Czy Polski Fiat 125p kiedykolwiek ukończył Rajd Polski w czołowej trójce?

Najwięcej problemów przysporzyło pytanie nr 3. Bardzo często padała odpowiedź, że tegoroczny rajd jest po raz pierwszy zaliczany do mistrzostw świata. Tymczasem już raz, w 1973 roku, impreza ta była eliminacją mistrzostw świata, chociaż tylko producentów. W więc w tym roku po raz drugi rajd jest zaliczany do mistrzostw świata

Niespodziewane kłopoty sprawiło również pytanie numer 1. W tym wypadku bardzo często padała odpowiedź: 1921. Owszem, w tym roku Rajd Polski odbył się po raz pierwszy, ale wówczas nie nosił takiej nazwy. Nazwy tej pierwszy raz użyto dopiero w 1960 roku.

Pozostałe pytania sprawiły mniej problemów. Najczęściej w Rajdzie Polski zwyciężał Sobiesław Zasada - czterokrotnie (1964, 1967, 1969, 1971), za każdym razem innym samochodem (Steyr-Puch 650 TR, Porsche 912, Porsche 911 S, BMW 2002 TII).

Lancia delta integrale dwukrotnie wygrywała Rajd Polski. W 1990 roku najszybszy był Robert Droogmans, a w 1991 roku - Piero Liatti.

Raz zdarzyło się, że na podium Rajdu Polski zameldował się Polski Fiat 125p. Wyczynu tego dokonał Maciej Stawowiak w 1973 roku. Jednocześnie był to ostatni sklasyfikowany samochód, reszta stawki została z tej eliminacji mistrzostw świata producentów wykluczona na skutek przekroczeń limitów spóźnień (Wygórowane prędkości na "dojazdówkach"). Warto dodać, że przewaga zwycięzcy w tym rajdzie, Achima Warmbolda (Fiat Abarth 124) nad drugim Egonem Culmbacherem (Wartburg 353) wynosiła ponad trzy godziny!

A teraz przechodząc do najważniejszego:

Zwycięzcami naszego konkursu zostali: Wojciech Ciepielewski, Grzegorz Kozik i Małgorzata Firszt.

Ze zwycięzcami skontaktujemy się za pomocą maili i przekażemy im informację o sposobie odbioru nagrody. Gratulujemy!.

Wszystko o Rajdzie Polskim.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | karty | rajd polski | rajd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy