Leszek

Witam! Chciałem zapytac jak optymalnie można wyprowadzić samochód z przednim napędem w przypadku poślizgu podsterownego?

Witam! Chciałem zapytac jak optymalnie można wyprowadzić samochód z przednim napędem w przypadku poślizgu podsterownego?

Poślizg podsterowny polega na poszerzaniu zakrętu - oznacza to, że samochód wolniej skręca, niż wynikałoby to z kąta skręcenia kół. Jest to chyba najczęściej spotykany rodzaj poślizgu - doświadczenie go jest proste - wystarczy zbyt szybko wjechać w zakręt.

Koła przedniej osi "puszczają" tym szybciej, że większość samochodów ma nierówny rozkład masy. Ciężki silnik obciąża przód pojazdu, stąd tendencja do wyjeżdżania z zakrętu właśnie przodem.

Jedynym sposobem wyjścia z takiego poślizgu jest postępowanie zgodnie z intuicją, a więc zdjęcie nogi z gazu, a nawet naciśnięcie hamulca (ale bez blokowania kół!) Spowoduje to wytracenie prędkości oraz dociążenie przednich kół, co może skutkować "złapaniem" przyczepności.

Reklama

Nie powinno się zacieśniać skrętu kierownicą, wówczas do odzyskania przyczepności konieczne jest większe wytracenie prędkości.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy