Koniec BMW M6

Nie mamy zbyt dobrych wieści dla fanów BMW. Niemiecka firma kończy właśnie produkcję modelu M6.

M6 to najszybsza odmiana BMW E63, które zadebiutowało w 2002 roku. Samochód z nadwoziem typu coupe zbudowano w oparciu o płytę podłogową serii 5 typoszeregu E60. Wersja M napędzana wolnossącym, pięciolitrowym V10 o mocy 507 KM zadebiutowała pięć lat temu. Koniec produkcji auta jest zarazem końcem dziesięciocylindrowych jednostek napędowych BMW.

Reklama

Następca serii 6 zadebiutować ma na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu. Zamiast silnika V10, najmocniejszą jednostką napędową dostępną w tym modelu będzie najprawdopodobniej podwójnie doładowany V8 o mocy około 550 KM. Zmiana taka podyktowana jest głównie troską o środowisko, chociaż lżejszy silnik pozwala też spodziewać się jeszcze lepszego prowadzenia.

Wiadomo już, że wraz z debiutem nowej "szóstki" nie zostanie pokazana wersja M. Wciąż nie jest pewne, czy inżynierowie z BMW zdecydują się zbudować takie auto. Jeśli tak, na premierę poczekać trzeba będzie, co najmniej, do 2012 roku.

Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | Nie | BMW | BMW M6

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje