Chryslery na prąd

Na salonie samochodowym w Genewie Chrysler zaprezentuje swoją wizję przyszłości pojazdów o napędzie elektrycznym.

Po raz pierwszy w Europie zaprezentuje samochód koncepcyjny Chrysler 200C EV oraz prototypowy Dodge Circuit EV.

Reklama

Obie te konstrukcje - podobnie jak nowy Jeep Patriot EV, Chrysler Town & Country EV oraz Jeep Wrangler Unlimited EV są zapowiedzią rychłego wprowadzenia na rynek szerszej gamy pojazdów o napędzie elektrycznym z logo Chrysler, Jeep i Dodge.

Przynajmniej jeden z tych pojazdów Chrysler zamierza wprowadzić na rynki Ameryki Północnej w roku 2010, a do Europy niewiele później.

Chrysler 200C EV to sportowy sedana nowej generacji marki. Jest to pojazd o wydłużonym zasięgu (ReEV), który może pokonać dystans 64 kilometrów "na samej elektryczności" - przy zasięgu całkowitym 644 kilometrów. Dodge Circuit EV ma zaś zasięg 241 - 322 kilometrów przy zerowym zużyciu paliwa i zerowej emisji spalin.

Zaletą pojazdów ENVI o napędzie typu ReEV oraz czysto elektrycznym jest znaczne ograniczenie zależności od paliw kopalnych i redukcja emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Chrysler LLC przygotowuje się do zastosowania technologii ENVI w pojazdach każdej ze swych trzech marek, zarówno w platformach przednio- oraz tylno-napędowych jaki i ramowych

z napędem 4x4.

Pojazdy o napędzie elektrycznym ENVI posiadają tylko trzy zasadnicze komponenty: napędzający koła jezdne silnik elektryczny, zasilającą ten silnik baterię zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych oraz moduł kontrolujący przepływ energii.

Efektem wdrożenia technologii ENVI będzie całkowicie odmienny model użytkowania pojazdu charakteryzującego się natychmiastowym przyspieszeniem i niezwłoczną reakcją na polecenia kierowcy. To właśnie napęd elektryczny tworzy nowy standard cichej, płynnej i paliwo-oszczędnej pracy samochodu nowej generacji.

Ładowanie akumulatorów w pojazdach czysto elektrycznych Chryslera jest proste - wystarczy włożyć wtyczkę do standardowego, domowego gniazdka 110V. Czas ładowania można skrócić o połowę używając prądu o napięciu 220V.

Konstrukcja samochodu o wydłużonym zasięgu (ReEV) łączy elementy pojazdu o napędzie czysto elektrycznym ENVI z niewielkim agregatem prądotwórczym (silnik spalinowy

i zintegrowany generator elektryczny), który zasila system napędu elektrycznego w razie potrzeby. Układ ten pozwala wykorzystywać wszelkie zalety pojazdu elektrycznego przy całkowitym zasięgu jazdy typowym dla współczesnego silnika benzynowego - bez uszczerbku dla osiągów pojazdu.

Pojazdy z napędem ReEV w technologii ENVI mają zasięg 64 kilometrów, korzystając wyłącznie

z energii elektrycznej - przy zerowym zużyciu paliwa i zerowej emisji spalin. Agregat prądotwórczy jest w stanie wytworzyć wystarczającą ilość energii elektrycznej, by zasięg pojazdu wydłużyć do 644 kilometrów.

Sposób i czas ładowania akumulatorów w pojazdach typu ReEV jest identyczny jak w pojazdach 'czysto elektrycznych' i wymaga jedynie dostępności do gniazdka prądowego o napięciu 110 lub 220 V

Dowiedz się więcej na temat: jeep | elektryczny | zasięg | silnik | napęd elektryczny | prąd | chrysler

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje