Będzie A2. I to betonowa!

Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk podpisał wczoraj z Autostradą Wielkopolską II SA umowę (tzw. zamknięcie finansowe) dotyczącą finansowania budowy i eksploatacji autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko.

Umowa te umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych, dzięki czemu autostrada A2 połączy się z siecią autostrad europejskich przed mistrzostwami Euro 2012.

Reklama

Przypomnijmy, że autostrada ma kosztować 1,560 mld. Pieniądze pochodzić będą z trzech źródeł: najwięcej bo aż 974 mln euro czyli 62,5% wartości projektu wyłoży Europejski Bank Inwestycyjny. 394 mln euro (ok. 25,5% wartości projektu) pochodzić będzie z kredytów udzielonych przez 11 międzynarodowych banków komercyjnych. Reszta w kwocie 186 mln euro (to ok. 12%) to wpłaty akcjonariuszy koncesjonariusza.

Odcinek A2 z Nowego Tomyśla do Świecka będzie pierwszym tak długim odcinkiem autostrady wybudowanym w technologii betonowej w Polsce. W przyjętym przez strony harmonogramie ustalono rozpoczęcie budowy w lipcu 2009 r. i oddanie autostrady do eksploatacji przed mistrzostwami EURO 2012 r.

Zakres prac będzie ogromny. M.in. zbudowane zostanie 105,9 km autostrady o nawierzchni betonowej (w tym przebudowana istniejąca droga krajowa nr 2), powstanie ponad 80 mostów i wiaduktów a także sześć pełnych węzłów autostradowych. Oczywiście powstanie także system poboru opłat.

Generalnym wykonawcą projektu będzie firma spółka A2Strada, a autostradę zbuduje austriacki Strabag. Koncern ten będzie obsługiwał autostradę do 2037 roku.

Dowiedz się więcej na temat: budowy | minister infrastruktury | Nowy Tomyśl | autostrady

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje