Nowość od BMW: S 1000 XR i F 800 R

Sprzyjająca auta rozpieszcza motocyklistów, ale już wkrótce będą oni zmuszeni przygotować swoje maszyny do zimowego snu.Nadchodzące zimowe miesiące można jednak spożytkować na gromadzenie funduszy na nowe dwukołowe zabawki. Jedną z firm, która odświeża właśnie swoją ofertę jednośladów jest BMW.

W salonach niemieckiej marki pojawi się wkrótce nowy model - BMW S 1000 XR. To kolejny, czwarty już, członek rodziny niemieckich jednośladów z czterocylindrowymi, rzędowymi silnikami o dużej pojemności.

Jednostka napędowa bazuje na tej z modelu S 1000 R roadster. Motor rozwija moc 160 KM (przy 11 000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 112 Nm oferowany przy 9 250 obr./min.

Standardowym wyposażeniem jest system ASC, który pracować może w dwóch trybach (droga lub deszcz) czy elektronicznie stertowane zawieszenie.

Niejako przy okazji, BMW postanowiło też odmłodzić popularny, dwucylindrowy model F 800 R.

Reklama

Z zewnątrz motocykl wyróżnia się m.in. przestylizowanymi owiewkami i nowym reflektorem. O 10 mm obniżono wysokość siedzenia, wzbogacono również paletę barw. Maszyna otrzymała też nowy przedni widelec typu upside-down, lżejsze felgi i aluminiową kierownicę.

Tak jak poprzednio, chłodzony cieczą, czterozaworowy silnik ma pojemność 798 cm3. Jego moc podniesiona została jednak do 90 KM (przy 8 000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy - 86 Nm - rozwijany jest przy 5 80 obr./min. Delikatnemu podniesieniu mocy towarzyszą zmiany w konstrukcji skrzyni biegów. Pierwsze dwa biegi otrzymały teraz zdecydowanie krótsze przełożenia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motocykle
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy