BMW to najbardziej szanowana firma świata
Mamy fatalną wiadomość dla wszystkich, którzy szydzą z jeżdżących po polskich drogach beemek, uznają pojazdy z logo bawarskiego producenta samochodów za szczyt obciachu, szyderczo przekonują, że nazwa sprzedawanych przez niego aut to skrót od określenia Bolid Młodego Wieśniaka...
Oto już drugi raz z kolei BMW zostało uznane za najbardziej szanowaną firmę świata, zwyciężając w corocznym rankingu firmy renomowanej badawczej i konsultingowej Reputation Institute.
Wspomniane zestawienie zostało utworzone na podstawie ponad 55 tysięcy wywiadów z konsumentami, przeprowadzonych w 15 krajach Europy, obu Ameryk oraz regionu Azja - Pacyfik. BMW wyprzedziło The Walt Disney Company, koncern kojarzony przede wszystkim z filmami animowanymi, Myszką Miki i Kaczorem Donaldem oraz producenta luksusowych zegarków Rolex.
Piąte miejsce w rankingu zajął Daimler (Mercedes-Benz), a trzynaste - Volkswagen. W pierwszej setce najbardziej renomowanych firm świata znalazło się wiele innych koncernów motoryzacyjnych: Honda (miejsce 35), Toyota (37), Volvo (42), Ford (65), General Motors (82), Nissan (83), Suzuki (85) oraz Peugeot-Citroen (93). Zwraca uwagę nieobecność Fiata, Renault czy Koreańczyków z Kii i Hyundaia. Wysoko za to uplasowali się producenci opon: Michelin (21), Goodyear (27), Bridgestone (28) i Pirelli (33).
Warto zauważyć, że wśród ankietowanych przez Reputation Institute nie było Polaków, co może tłumaczyć wyniki. To oczywiście żart, chociaż z drugiej strony znamienne, że w Europie największym uznaniem konsumentów cieszy się Sony przed The Walt Disney Company i Google. BMW zajęło dopiero czwarte miejsce.
Autorzy rankingu podkreślają, że dbałość o postrzeganie firmy i marki stanowi coraz ważniejszy element w strategiach międzynarodowych koncernów, bowiem przekłada się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów. Pojawiło się nawet pojęcie "zarządzania reputacją".