Jeszcze szybsze R32

Topową wersją volkswagena golfa jest obecnie R32. Sześciocylindrowa jednostka o mocy 250 KM sprawia, że faktycznie niewiele samochodów może stawać w szranki z tym autem.

Jednak dużo tańszy, a niewiele wolniejszy jest golf GTI, który napędzany jest dwulitrowym silnikiem TFSI o mocy 200 KM. Co więcej, obecność turbiny sprawia, że silnik ten jest do podatny na chiptuning. A zmiana programu jest dużo tańsza niż zakup R32.

Rozwiązanie problemu z zbyt szybkimi GTI podała właścicielom R32 niemiecka firma tuningowa ABT. Oferuje ona bowiem zestaw składający się z kompresora i chłodzonego wodą intercoolera, który uzupełniono zmienionym programem sterującym silnikiem. W efekcie stado 250 koni powiększa się o kolejne 120. 370 KM wystarcza do tego, by samochód osiągał 100 km/h w 5 sekund (standardowemu R32 zajmuje to 6.2 s). Prędkość maksymalna rośnie z kolei z 248 do 270 km/h.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy