Duży może więcej!

CFC Hummer to projekt przygotowany przez niemiecką firmę CarFilm Components. W jego tworzenie zaangażowanych było również wiele innych firm produkujących akcesoria tuningowe i sprzęt car audio.

A do modyfikacji Hummera H2 potrzeba było ich naprawdę wiele. Duży przecież może więcej!

Przerośnięte ponad przeciętną "terenówki" są rzadkim widokiem na naszych drogach. Szerokość tego samochodu jest niestety nieprzystosowana do szerokości naszych dróg. Przemierzając Polskę Hummerem narażeni bylibyśmy na złorzeczenia innych kierowców i panów z drogówki, bo nasze auto szczelnie wypełniałoby całą szerokość pasa, a nawet znaczną część drogi w przeciwnym kierunku. No chyba, że wybralibyśmy się w ekstremalną podróż po polnych ścieżkach. W takich warunkach auto czułoby się z pewnością jak ryba w wodzie.

Reklama

Respekt

Póki co Hummery znamy doskonale z telewizji. Są one jednymi z ulubionych aut amerykańskich gwiazd. Różowym, landrynkowym egzemplarzem jeździ na przykład Britney Spears. W tym wydaniu Hummer wygląda jednak, nie oszukujmy się, jak goryl w stroju baletnicy. Do tego auta pasuje raczej styl gangstera niż Barbie. Chrom, przyciemnione szyby, gigantyczne felgi to akcesoria dla niego idealne.

Projekt CFC utrzymany jest właśnie w takim stylu, choć i jego twórcy wykazali się dużym poczuciem humoru. Czarno-żółty lakier nadwozia przypomina wybarwienie stonki i gdyby nie fakt, że są to kolory głównej firmy konstruującej tą wersję Hummera, taka kolorystka byłaby nie do wybaczenia. W połączeniu z zamontowanymi w aucie drzwiami w stylu Lambo tworzy raczej efekt komiczny, a nie budzący respekt. Samochód z uchylonymi skrzydłami wygląda trochę jak startująca stonka z poważną nadwagą.

Ekstra dodatki

Może wystarczy już uszczypliwości i przejdźmy do innych elementów, które uległy modyfikacji w tym "gangsterze". Karbonowa pokrywa kryje potężny silnik o pojemności 6000 ccm, który seryjnie ma 316 KM. Do wyhamowania kolosa, ważącego prawie cztery tony, potrzeba odpowiedniego układu hamulcowego. Tu mamy do czynienia z systemem dostarczonym przez Deltę. Wydech marki Fox zakończony jest czterema rurami o średnicy 70 mm, umieszczonymi po dwie z obu stron samochodu. Po zamontowaniu filtra powietrza K&N i chiptuningu zanotowano przyrost mocy o, bagatela!, 150 KM.

Duże auto o ogromnej mocy musi przemieszczać się na potężnych kołach. Chromowane felgi Lexani model Asanti AF 127 o średnicy 26" obute są w opony Kumho 305/30/26. Błyszczące, srebrne elemnety pojawiaja się również w innych miejscach auta. W oczy rzuca się masywny grill, lusterka boczne i klamki wykonane z chromu.

Pełna opcja

Wygląd zewnętrzny Hummera nie urzeka niczym specjalnym, ale we wnętrzu auta można się po prostu zakochać. Dominuje w nim również czarna barwa z żółtymi dodatkami jednak ma ono zupełnie inny charakter - kojarzy się z wystrojem limuzyn bossów mafii. Skóra i alkantara pojawiająca się na przednich fotelach i ogromnej kanapie umieszczonej w tylnej części auta kusi komfortem i wygodą. Znakiem luksusu jest także podręczna lodówka i minibarek. Do tego wszystkiego firma Car HiFi Creativ zamontowała w Hummerze mnóstwo sprzętu car audio. Cała zabudowa została tak zaprojektowana, że tworzy trzy przedziały. Pierwszy z nich obejmuje przednie fotele samochodu i chociaż nie jest aż tak luksusowy jak drugi rząd siedzeń, to zapewnia odpowiednią rozrywkę kierowcy i pasażerowi. Drugi, poza wspomnianą już lodówką i barkiem, obejmuje największą ilość sprzętu car audio i tu można zrelaksować się "na maxa". Trzeci natomiast gwarantuje dobrą zabawę tym, którzy podziwiają zabudowę z zewnątrz.

Wszystko, co niezbędne

Zabudowę car audio tworzą produkty marki Xetec i Axion. Jednostką główną systemu jest Axion DVD 3002 MissioneOne, który może przekazywać obraz do siedemnastu różnego rodzaju monitorów umieszczonych w rozmaitych miejscach w aucie. Drugi z obecnych w samochodzie odtwarzaczy DVD to Axion LCM 102 RTD TargetOne.

Za nagłośnienie odpowiadają produkty Xetec. Przedni system tworzą umieszczone w drzwiach 160-milimetrowe niskotonowe głośniki G6, pojawiające się również w tylnym systemie. Współpracują one z wysokotonowymi produktami T26. W prezentowanej zabudowie znajdują się także trzy 250-milimetrowe subwoofery G10-XLS zamontowane po bokach tylnej kanapy i na specjalnej konstrukcji umieszczonej w przestrzeni bagażowej. Za wzmocnienie sygnału odpowiadają cztery amplitunery Xetec 4G300 MK2. Okablowanie i akcesoria wykorzystane przy budowie systemu pochodzą z ofert firmy AIV.

To jeszcze nie koniec wyposażenia Hummera. Pojawiły się w nim także kamery wyświetlające obraz sprzed i zza auta, nawigacja w lusterku wstecznym, odtwarzacz MP3, Tv, radio i dwa Xbox'y.

Duże auto więc i lista jego wyposażenia jest obszerna. Nie ma co ukrywać, że wartość takiego projektu to spory wydatek. CFC Hummer kosztował, jak podaje główny konstruktor, 200000 euro! Za tą kwotę otrzymujemy luksus i 1360 Watt.

TEKST: MarKo

FOTO: CarFilm Components

auto tuning świat
Dowiedz się więcej na temat: Audio | car | akcesoria | auto | Hummer | Auta | car audio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy