Szukasz kompaktu premium? Jest w czym wybierać

Polski rynek motoryzacyjny ma się coraz lepiej. Znaczną popularnością cieszy się segment C oraz marki premium. Za wzrosty odpowiadają głównie klienci instytucjonalni.

Według najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wzrost zainteresowania nowymi samochodami segmentu premium w Polsce wyniósł w ostatnim czasie aż 26,8 proc. Od lat największy udział w całości rynku mają samochody segmentu C.

Biorąc pod uwagę "promocyjny" okres związany ze zmianą rocznika, pokusiliśmy się o krótki przegląd kompaktów klasy premium. Które oferty są szczególnie warte rozważenia?

Lexus CT

Ceny modelu w ofercie wyprzedażowej zaczynają się od 99 tys. zł za odmianę Elegance. Pod maską znajduje się układ hybrydowy - silnik benzynowy o pojemności 1,8 l oraz silnik elektryczny, które oferują w sumie 136 KM.

Reklama

Już w bazowej odmianie, oprócz automatycznej skrzyni biegów E-CVT oraz dziennych świateł LED, nabywca otrzyma między innymi: dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, a także system audio z sześcioma głośnikami i wyświetlacz multimedialny o przekątnej 7 cali.

Jeśli rozszerzymy listę wyposażenia o pakiet Comfort i pakiet Lexus Safety System+, które podniosą cenę do 109 900 zł, na liście znajdą się ponadto: podgrzewane przednie fotele, aktywny tempomat oraz pakiet dodatkowych systemów bezpieczeństwa. Te ostatnie składają się z systemu ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych czy systemu wykrywającego zmęczenie kierowców.

Infiniti Q30

Ceny auta zaczynają się od 99 500 zł. W tym przypadku pod maską znajdzie się silnik benzynowy 1,6 l o mocy 122 KM. Napęd przekazywany jest poprzez manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Automat z tym silnikiem został wyceniony na 125 tys. zł.

Na liście wyposażenia najtańszej odmiany można znaleźć m.in.: manualną klimatyzację jednostrefową, system audio z sześcioma głośnikami oraz system start-stop.

Dopłata do dodatkowych systemów bezpieczeństwa dla odmiany ze skrzynią automatyczną to 10 238 zł. Wtedy lista wyposażenia samochodu rozszerzy się o: system monitorowania martwego pola, asystenta parkowania z panoramiczną kamerą oraz inteligentny tempomat.

BMW serii 1

Ceny podstawowego modelu w odmianie pięciodrzwiowej startują od 111 tys. zł. Za tę kwotę otrzymuje się samochód wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,5 l i mocy 136 KM. Napęd przekazywany jest poprzez manualną skrzynię o sześciu przełożeniach. Ceny wersji z automatyczną skrzynią biegów zaczynają się od 144 tys. zł.

W najtańszej odmianie nabywca otrzymuje m.in. dzienne światła LED oraz system audio, a także automatyczną klimatyzację jednostrefową.

Dopłaty wymagają np. dodatkowe systemy asystujące, ostrzegające przed zjechaniem z pasa ruchu i przed kolizją oraz wykrywające pieszych. Znajdują się one w tak zwanym "Pakiecie Innowacji" i według cennika kosztują dodatkowe 4,7 tys. zł.

DS 4

Najtańsza odmiana tego modelu kosztuje od 87 900 zł, a pod jej maską znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,2 l generujący 130 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach. Wersja z automatyczną przekładnią kosztuje od 99 900 i jest napędzana silnikiem 1,6 l o mocy 165 KM.

Na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znajduje się m.in.: radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami oraz manualna klimatyzacja i światła do jazdy dziennej LED, a także regulator i ogranicznik prędkości.

Dopłaty wymaga pakiet systemów zwiększających bezpieczeństwo wyceniony na 10 tys. zł. Na jego liście znalazły się: wspomaganie parkowania i system kontroli martwego pola, uzupełnione o nawigację, Bluetooth i klimatyzację automatyczną.

Mercedes Klasy A

Ceny tego modelu zaczynają się od 91 tys. zł. W tej opcji samochód jest wyposażony w silnik 1,6 l o mocy 102 KM i manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Wersja z automatyczną przekładnią siedmiobiegową i silnikiem o pojemności dwóch litrów kosztuje od 125 tys. zł.

Samochód jest wyposażony między innymi w system audio z sześcioma głośnikami i USB, a także tempomat i klimatyzację. Pakiety zwiększające bezpieczeństwo wymagają dopłaty. Asystent martwego pola kosztuje 3,8 tys. zł, kamera cofania 1,6 tys. zł, asystent martwego pola 2,2 tys. zł, a asystent utrzymania pasa ruchu 2,2 tys. zł.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy