Syrena wraca do FSO! Sensacyjne wieści z Żerania!

Pod koniec ubiegłego roku, na trasie legendarnego Rajdu Barbórki, pojawił się jeżdżący prototyp sportowej Syreny Meluzyna R.

Auto powstało na zlecenie AM Motor w należącej do Pawła Dytko (dwukrotny Mistrz Polski w Samochodowych Wyścigach Górskich) - wyspecjalizowanej w budowie samochodów sportowych - firmie Proto Cars. Debiut Syreny Meluzyny w rajdowej wersji R odbył się 12 grudnia. Przy okazji 53. Rajdu Barbórki prowadzony przez Pawła Dytko samochód pojawił się na ulicy Karowej - królowej polskich odcinków specjalnych. Chociaż auto występowało na rajdzie w roli prototypu, AK Motor Polska Sp. z o.o. zdecydowało się zbudować limitowaną serię. Ceny - w zależności od konfiguracji auta - startują z pułapu 60 tys. euro (około 260 tys. zł).

Reklama

Teraz należąca do Arkadiusza Kamińskiego (biznesmen i projektant przemysłowy z Kanady) firma AK Motor Polska Sp. z o.o. robi krok w kierunku upowszechnienia aut ze znaczkiem Syreny. Przedstawiciele firmy poinformowali właśnie, że "biorąc pod uwagę globalne trendy związane z 'zieloną motoryzacją', zapadła decyzja, aby teraz - w pierwszej kolejności - skoncentrować się na rozwoju samochodów elektrycznych". Oznacza to, że pierwszy pojazd z logiem Syreny skierowany do szerokiej grupy nabywców będzie autem z napędem elektrycznym...

W dniu 4 kwietnia 2016 r. w Ministerstwie Rozwoju odbyło się spotkanie z przedstawicielami AK Motor i FSO, gdzie zaprezentowana została strategia wprowadzenia na rynek ekologicznych pojazdów elektrycznych marki Syrena.

- Przyjęty przez AK Motor kierunek rozwoju wpisuje się doskonale w prezentowaną przez stronę rządową politykę elektromobilności. Nie tylko komunikacja miejska realizowana przez autobusy i tramwaje, ale również samochody osobowe są idealnym polem do rozwoju elektrycznej mobilności. Stworzenie w pełni polskiego pojazdu napędzanego energią elektryczną stanowi wielkie wyzwanie dla naszej firmy, dlatego AK Motor, podejmując się realizacji tego zadania, zaprasza do współpracy przedstawicieli nauki, biznesu, rządu oraz władze samorządowe. Wszystkich, których celem jest upowszechnienie elektromobilności - mówi Arkadiusz Kamiński, założyciel firmy.

Wiadomo już, że pierwszym autem elektrycznym AK Motor będzie AK Syrena NIXI. Model NIXI zostanie zaprezentowany w najbliższych miesiącach, jako miejski, dwuosobowy, pojazd elektryczny. W niedalekiej przyszłości pojawić ma się także wersja czterodrzwiowa, która ma być oferowana, jako AK Syrena Derceto E. Obie nazwy modeli - podobnie, jak w przypadku Meluzyny - zaczerpnięto ze światowych legend o syrenach. Oprócz tego w ofercie pojawić się mają również elektryczne: AK Syrena Ligea E oraz AK Syrena Meluzyna E.

Przypominamy, że założona 14 lutego 2012 roku w Toronto, w Kanadzie, AK Motor International Corporation jest spółką "zarządzającą własnością intelektualną w branży motoryzacyjnej". W lutym 2013 roku, w porozumieniu z FSO, firma uzyskała prawa do stosowania znaku Syrena dla nowoprojektowanych pojazdów. W celu opracowania i wprowadzenia na rynek nowych modeli - 9 lipca 2014 roku - powołano do życia AK Motor Polska Sp. z o.o.

Wszystko wskazuje na to, że prowadzone przez Arkadiusza Kamińskiego przedsiębiorstwo poważnie traktuje misję wskrzeszenia marki Syrena. Z nieoficjalnych informacji wynika, że zarejestrowana w Polsce firma zmienia właśnie swój adres. AK Motor Polska Sp. z o.o. urzędować ma teraz na ulicy Jagiellońskiej 88 w Warszawie, czyli w dawnym budynku dyrekcji Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Syrena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy