Polska trzecim rynkiem Europy!

Mitsubishi zanotowało 16% wzrost sprzedaży w Europie w 2010 roku. Polska po raz pierwszy uplasowała się na trzeciej pozycji w tabeli za Niemcami i Wielką Brytanią.

Najpopularniejszym modelem w ubiegłym roku był colt a najbardziej wzrosła sprzedaż pickupa L200.

Reklama

W 2010 roku europejscy klienci z 34 krajów (bez Rosji i Ukrainy) kupili 140 311 aut spod znaku Trzech Diamentów, co daje 16% wzrost. Bestsellerem okazał się colt, który trafił do ponad 30 000 nabywców, na drugim miejscu uplasował się lancer (niemal 27 000 aut, wzrost o 1%) a na trzecim outlander (ponad 25 000 samochodów), którego sprzedaż wzrosła aż o 27%.

Kolejne pozycje zajęły debiutujący ASX (22 665 sprzedanych aut), pickup L200 (22 347 samochodów i 34% wzrostu w stosunku do 2009 roku) oraz pajero, na zakup którego zdecydowało się 9 035 osób, czyli o 24% więcej niż przed rokiem.

Największą sprzedaż - prawie 25 000 aut - zanotowano w Niemczech, niemal 20 000 samochodów zakupili klienci w Wielkiej Brytanii a Polska ze sprzedażą 10 019 aut zajęła po raz pierwszy w historii trzecie miejsce, wyprzedzając Hiszpanię (9608 aut), Izrael (8410 samochodów), Włochy (7386 sztuk), Holandię (6127 sztuk), Norwegię (6076 sztuk), Szwecję (5903 sztuki) i Turcję (5875 samochodów).

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Dowiedz się więcej na temat: europ

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje