Nowy silnik i skrzynia biegów Hyundaia

​Hyundai pracuje nad rozwojem napędu hybrydowego. Koreańczycy opracowali właśnie nowy silnik benzynowy 1.6 GDI, który będzie współpracował z silnikami elektrycznymi oraz nową, automatyczną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach.

Silnik 1.6 GDI posiada bezpośredni wtrysk paliwa i pracuje w cyklu Atkinsona, który w porównaniu do klasycznego cyklu Otto oferuje większą efektywność i mniejsze zużycie paliwa kosztem nieco niższych osiągów (co w przypadku napędu hybrydowego jest kompensowane przez moc silnika elektrycznego). Jednostka posiada ponadto system EGR (recyrkulację spalin) oraz cechuje się długim skokiem tłoka, co ma poprawiać efektywność termiczną.

Silnik wyposażono również w układ zmiennych faz rozrządu.

Inną nowością Hyundaia jest nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach. Przeznaczona jest do samochodów z napędem na przednią oś i ma przyczynić się do spadku zużycia paliwa o 7,3 proc. w stosunku do pojazdów, w których stosowano automatyczną skrzynię sześciobiegową.

Nowa przekładnia przeznaczona jest do dużych i luksusowych samochodów i będzie mogła współpracować z silniami serii Hyundai Lambda, Theta turbo GDI i R.

Więcej biegów oznacza lepsze osiągi (przyśpieszenie na niskich biegach) oraz niższe zużycie paliwa. Co ciekawe, chociaż nowa przekładnia jest bardziej skomplikowana od poprzedniej, to waży o 3,5 kg... mniej.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Hyundai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama