Nissan w Tajlandii

Nissan zwiększy swoje udziały w tajlandzkim Siam Nissan Automobile Co., Ltd., oraz Siam Motors & Nissan Co., Ltd., z obecnych 25% do 75% przejmując jednocześnie kontrolę operacyjną nad firmami.

W ramach wspomnianej transakcji Nissan zapłaci około 190 miliona USD za dodatkowe 50% akcji. Siam Nissan jest producentem i dystrybutorem marki Nissana w Tajlandii natomiast Siam Motors & Nissan odpowiada za montaż.

Reklama

"Tajlandia jest dużą szansą dla Nissana. Rynek ten oferuje zarówno potencjał przyszłego rozwoju, jak i stanowi doskonałą bazę do zwiększania naszej obecności w regionie ASEAN. Zostaliśmy zachęceni proaktywną strategią rządu Thajlandi wobec przemysłu motoryzacyjnego i stworzeniem korzystnych warunków dla inwestycji" powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Nissana - Carlos Ghosn. Ghosn dodał, że jest to dla Nissana niezwykle ważny krok, który pomoże w realizacji strategii zyskownego rozwoju opisanej w obowiązującym trzyletnim planie NISSAN 180. Zgodnie z założeniami biznes planu NISSAN 180, którego realizacja rozpoczęła się w kwietniu 2002 roku, Nissan zamierza zwiększyć sprzedaż na świecie o dodatkowy milion sztuk (do 3,6 miliona egzemplarzy) w porównaniu do wyników z roku fiskalnego 2001.

Prezesem Siam Nissan został Kosaku Hosokawa z Nissana. Hosokawa przedstawi szczegółowy biznes plan dla firmy w lipcu 2004 roku. Sprzedaż samochodów w Tajlandii wyniosła w roku kalendarzowym 2003 aż 533 176 sztuk i była o 30% wyższa niż w roku poprzednim. Wynik ten jest jednocześnie dwukrotnie wyższy niż w 1999 roku, kiedy to sprzedaż zaczęła odrabiać straty wywołane azjatyckim kryzysem finansowym. Roczna zdolności produkcyjne Siam Nissan wynosi 140 000 sztuk. Produkowane są tam Frontier pickup truck, oraz osobowe Cefiro i Sunny. W 2003 roku firma sprzedała łącznie 43 557 samochodów, o 1,8 % mniej niż w 2002 roku.

Dowiedz się więcej na temat: Tajlandia | nissan

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje