Co się dzieje z firmą SsangYong? Są nowe informacje

SsangYong Motor do 1 lipca przedstawi plan naprawczy oraz inwestora strategicznego. W Polsce koreańska marka ma nowego generalnego importera - SsangYong Auto Polska. Polskie przedstawicielstwo jest częścią grupy dealerskich PTH, jednego z największych graczy na krajowym rynku motoryzacyjnym.

Dotychczasowy partner SsangYong Motor, czyli indyjski koncern Mahindra&Mahindra, zdecydował o wycofaniu się ze współpracypowodu problemów biznesowych. Tym samym otworzyły się drzwi dla nowych inwestorów, dostrzegających  potencjał koreańskiej marki. SsangYong Motor jest obecny w 165 krajach, w tym na wymagającym rynku europejskim.

15 kwietnia sąd w Seulu wydał postanowienie o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego. Procedura pozwala na szybsze zakończenie rozmów z potencjalnymi inwestorami strategicznymi. SsangYong Motor prowadzi równoległe negocjacje z kilkoma podmiotami, które zgłosiły chęć przejęcia. Ogłoszenie planu naprawczego oraz nazwy inwestora strategicznego SsangYong Motor powinno nastąpić do 1 lipca 2021.

Reklama

Od styczniu tego roku spółka SsangYong Auto Polska, część grupy dealerskiej PTH, jest generalnym importerem. W Polsce SsangYong posiada 10 salonów i 8 autoryzowanych serwisów. SsangYong obecnie oferuje 4 modele - Tivoli, Korando, Nowy model Musso oraz Nowego Rextona. W 2021 roku do oferty dołączy model Tivoli Grand oraz pierwszy w pełni elektryczny SUV.

Pomimo wielu lat obecności na naszym rynku, dopiero w ostatnim czasie koreańska marka buduje swoją pozycję. Od 6 lat SsangYong co roku prezentuje przynajmniej jeden nowy model. W Polsce samochody tego producenta wciąż są traktowane jako nowinka.

Zmianę postrzegania marki oraz zwiększenie sprzedaży, to główny cel działań na najbliższe lata nowego importera. Grupa PTH posiada autoryzację 11 marek i prowadzi działalność w 30 koncesjach.

Zarówno przedstawiciele SsangYong Motor, jak i nowego polskiego importera SsangYong Auto Polska, są zgodni że nowy inwestor zainicjuje kolejny etap rozwoju produktów, a tym samym znacznie wzbogaci posiadaną ofertę samochodów oraz umocni rozpoznawalność marki.

***

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy