Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi

Po sukcesie wodorowego sedana Mirai Toyota zamierza rozpocząć prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Będzie to drugi po debiutującym w przyszłym roku autobusie FC Bus użytkowy pojazd Toyoty wykorzystujący ten innowacyjny napęd.

Dwa lata po premierze Toyoty Mirai, sedana napędzanego ogniwami paliwowymi, o zasięgu do 700 km, oraz w przeddzień debiutu rynkowego autobusu FC Bus, Toyota ogłosiła, że rozpoczyna prace nad dużą ciężarówką wykorzystującą tę samą technologię. Pierwszym etapem będzie studium wykonalności, przeprowadzone w Kalifornii. Toyota będzie informowała o postępach w nadchodzących miesiącach.


Toyota uważa, że wodorowe ogniwa paliwowe są optymalnym rozwiązaniem dla motoryzacji przyszłości, ze względu na komfort użytkowania porównywalny z silnikami spalinowymi, przy ogromnych korzyściach pod względem wydajności, ochrony środowiska i dywersyfikacji źródeł energii. Technologię tą można też łatwo umieścić w pojazdach o dowolnych gabarytach i zastosowaniach. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy