Autosan sprzedawał autobusy po zaniżonych cenach?

Prokuratura Okręgowa w Krośnie (Podkarpackie) wszczęła śledztwo ws. upadłości fabryki Autosana z Sanoka. Śledczy badać będą m.in., czy były zarząd spółki nie sprzedawał autobusów, maszyn i urządzeń po zaniżonych cenach.

Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosana prywatnej osobie.

Pod koniec października Zarząd Regionu Podkarpacie NSZZ "Solidarność" złożył do Prokuratury Okręgowej w Krośnie zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez b. właścicieli fabryki Autosan.

Jak powiedział prokurator Robert Warunek z Prokuratury Okręgowej w Krośnie, po analizie dokumentacji wszczęte zostało śledztwo w dwóch kierunkach.

Reklama

"Pierwszy dotyczy nadużycia zaufania w obrocie gospodarczym, chodzi o sprzedaż autobusów, maszyn i urządzeń po zaniżonej cenie. Mogło to spowodować szkody wielkich rozmiarów, czyli powyżej 1 mln zł" - dodał.

Śledczy badać będą również drugi wątek, który dotyczy umyślnego bankructwa z "zamiarem uszczuplenia należności wierzycieli". Jak wyjaśnił prokurator, chodzi o tworzenie innych firm i przeniesienie do nich majątku Autosanu.

"Wniosek, jaki złożyła Solidarność zawierał jeszcze dwa inne zarzuty, ale nie potwierdziły się one po weryfikacji dokumentacji, co nie oznacza, że w toku śledztwa nie może być ono rozszerzone o kolejne wątki" - zaznaczył Warunek.

Śledztwo prowadzić będą policjanci z rzeszowskiego Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą.

Zadowolenia z decyzji prokuratury nie kryje przewodniczący podkarpackiego Zarządu Regionu "S" Tadeusz Majchrowicz. "Dobrze, że prokuratura zbada tę sprawę i rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące upadłości Autosanu, jak i tego, co działo się wcześniej w zakładzie. Sam fakt podjęcia śledztwa oznacza, że jakieś podstawy do tego były" - dodał.

Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ostatnio ponownie zatrudnił 360 osób z prawie 500-osobowej załogi.

Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 roku. Od 2001 r. firma projektowała i produkowała elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Autosan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy