60 lat "parasolki na kółkach"

Citroen 2CV to bez wątpienia samochód kultowy.

Podobnie jak garbus czy ford T zrodził się on z potrzeby zapewnienia masom taniego środka transportu.

Reklama

Prosta konstrukcja, awangardowy kształt karoserii i rewolucyjne zawieszenie, które pozwalało wjechać nim dosłownie wszędzie zapewniły autu ogromny sukces.

Podobieństw do owianego legendą modelu T było więcej. Podobnie jak u Forda, zaraz po uruchomieniu produkcji w 1949 roku klient mógł wybrać sobie dowolny kolor nadwozia, pod warunkiem, że będzie on szary...

W powojennej Europie, gdzie dobrej jakości drogi w zasadzie nie istniały, największą zaletą auta było zawieszenie o ogromnym skoku, w którego konstrukcji zastosowano niezależne wahacze, drążki skrętne i amortyzatory. Układ zapewniał niespotykany w tej klasie komfort. Mimo, że wóz "podpierał się w zakrętach lusterkami", nawet najbardziej nieodpowiedzialny kierowca nie był w stanie przewrócić go na dach.

Samochód miał też swoje wady. Poza nadwoziem, które chociaż było niezwykle przestronne zapewniało poziom bezpieczeństwa na poziomie deskorolki, największą był niewielki silnik o pojemności 375 ccm i mocy zaledwie 9 KM! Z czasem oczywiście zastąpiły go mocniejsze jednostki, ale żadna nie były w stanie zapewnić choćby cienia sportowych emocji.

Ponad 3 tysiące tych charakterystycznych pojazdów pojawiło się na czeskich drogach, by uczcić 60. urodziny jednego z najsłynniejszych francuskich aut.

Zapraszamy na video relację

Dowiedz się więcej na temat: Citroen 2CV

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje