Volvo zwiększa produkcję V60 Plug-in Hybrid

W związku ze wzrostem popytu na hybrydową odmianę V60, Volvo zwiększy w przyszłym roku produkcję modelu.

Dotychczas Volvo wyprodukowało 1000 pilotażowych egzemplarzy V60 Plug-in Hybrid na rok modelowy 2013. Wszystkie zostały sprzedane jeszcze przed pojawieniem się samochodu w salonach. Zgodnie z planami firmy i zapotrzebowaniem klientów, produkcja rocznika modelowego 2014 wzrośnie do 4000-6000 sztuk.

Volvo V60 Plug-in Hybrid to pierwsza na świecie hybryda z silnikiem wysokoprężnym i możliwością ładowania baterii z gniazdka. Auto powstaje w fabryce Torslanda w Göteborgu, obok innych modeli szwedzkiego producenta. Hybrydowy układ napędowy to owoc współpracy Volvo i szwedzkiego dostawcy energii, firmy Vattenfall.

Reklama

W porównaniu do innych V60, odmiana Plug-in Hybrid ma ponad 300 dodatkowych elementów. Silnik elektryczny montowany jest na stanowisku, gdzie powstają wersje aut z napędem na obie osie, a system chłodzenia - w dziale zajmującym się montażem układów jezdnych. Poniższy film ilustruje proces produkcji V60 Plug-in Hybrid:


Volvo V60 Plug-in Hybrid porusza się dzięki współpracy tandemu, złożonego z 5-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2,5 litra, mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm, wprawiającego w ruch koła przedniej osi za pośrednictwem 6-biegowego automatu, oraz jednostki elektrycznej (70 KM, 200 Nm), odpowiadającej za napęd osi tylnej.

Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych i wystarczy na pokonanie 50 km bez udziału jednostki spalinowej. Przy naładowanych akumulatorach Volvo V60 Plug-in Hybrid może pokonać 100 km, zużywając jedynie 2 litry oleju napędowego.

W trybie Power - gdy oba silniki generują łącznie moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 640 Nm - hybrydowe V60 osiąga "setkę" w czasie 6,2 s.

Volvo V60 Plug-in Hybrid nie jest dostępne w Polsce. W Niemczech auto kosztuje 57 900 euro.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy