Qoros 3 Sedan - chiński desant

Nowa chińska marka zaprezentuje w Genewie trzy nowe auta - kompaktowego sedana i dwa prototypy. Pierwszy z nich ma szanse zmienić myślenie Europejczyków o autach z Państwa Środka.

Założona w 2007 roku marka Qoros pochodzi z Chin i ma światowe ambicje. Szefem jej stylistów jest Gert Volker Hildebrand, który pracował już dla Mini i Opla.

Pierwsze seryjne auto Qorosa nazywa się po prostu 3 sedan. Za jego opracowanie odpowiedzialny był międzynarodowy zespół specjalistów oraz wielu uznanych dostawców podzespołów motoryzacyjnych, m.in.: Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Benteler, Lear czy Microsoft.

- Qoros ma być wytwarzany w chińskim Changshu, w nowo wybudowanej fabryce, zdolnej produkować 150 tys. aut rocznie. Jeśli nasz pierwszy model okaże się sukcesem, moc produkcyjna wzrośnie do 450 tys. egzemplarzy rocznie - wyjaśnia Alexander Wortberg, dyrektor produkcji Qorosa, a wcześniej... pracownik BMW.

Reklama

Pierwszy model Qorosa to kompakt o długości 461,5 cm i 183,9 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 269 cm, a pojemność bagażnika - 450 l.

Do napędu auta posłużą początkowo dwa silniki benzynowe - oba o pojemności 1,6 litra. Wolnossący generuje moc 128 KM i 155 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a turbodoładowany - odpowiednio, 158 KM i 210 Nm. Siła napędowa trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni ręcznej lub przekładni dwusprzęgłowej o takiej samej liczbie przełożeń. Seryjny będzie system start/stop.

W kabinie uwagę zwraca seryjny system multimedialny z 8-calowym ekranem oraz stonowany, konserwatywny wręcz krój kokpitu.

Qoros duży nacisk kładzie na bezpieczeństwo i liczy na zdobycie 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Podczas genewskiego salonu chińska marka zaprezentuje także dwa prototypy: 3 Cross Hybrid Concept oraz 3 Kombi Concept. Pierwszy z nich to kompaktowy crossover z napędem hybrydowym, wykorzystującym 3-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową oraz silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. Drugi stanowi zapowiedź modelu 3 Sedan w wersji kombi.

Maciej Struk

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy