Mercedes A45 AMG - oficjalnie

Na rynku ma konkurować z 320-konnym BMW M135i i następcą 340-konnego Audi RS3. Oto Mercedes A45 AMG, wyposażony w najmocniejszą na świecie seryjną dwulitrową jednostkę napędową z czterema cylindrami w rzędzie.

Turbodoładowany (maksymalne ciśnienie ładowania to 1,8 bara) silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje moc 360 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 450 Nm, dostępny w przedziale 2250 a 5000 obr./min.

Siła napędowa przekazywana jest do czterech kół poprzez 7-stopniową przekładnię zautomatyzowaną o dwóch sprzęgłach. W układzie przeniesienia napędu 4MATIC, opracowanym dla potrzeb aut przednionapędowych Mercedesa, pracuje sprzęgło wielopłytkowe, co oznacza, że przy spokojnej jeździe w dobrych warunkach A45 AMG jest samochodem przednionapędowym.

Reklama

Moment obrotowy do tyłu kierowany jest w momencie utraty przyczepności któregoś z przednich kół. Aby jak najszybciej przekazywać go w kierunku południowym, hydrauliczna pompa odpowiedzialna za pracę sprzęgła pozostaje zawsze w gotowości. Maksymalnie na tył może trafić do 50 procent momentu.

A45 AMG otrzymał zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, a za skuteczne wytracanie prędkości odpowiadają bardziej wydajne hamulce. Z przodu zastosowano 350-miliometrowe tarcze wentylowane, natomiast z tyłu - 320-milimetrowe lite.

Tradycyjnie już dla ostrych odmian Mercedesa, auto zostało wyposażone w trzystopniowy układ ESP. Może on pozostać włączony, przełączony w tryb sportowy oraz całkowicie dezaktywowany.

Od "cywilnych" wersji klasy A wersja 45 AMG różni się nowymi obręczami, dokładkami zderzaków i progów, czerwonymi zaciskami hamulcowymi oraz trapezoidalnymi końcówkami wydechu. Nie zabrakło także wizytówki AMG - "podwójnego ostrza" na osłonie chłodnicy.

Mercedes A45 AMG zadebiutuje na marcowej wystawie motoryzacyjnej w Genewie.

Maciej Struk

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy