Audi crosslane coupé - SUV przyszłości

Koncepcyjne Audi crosslane coupé to wizja niewielkiego SUV-a przyszłości. Skonstruowany z lekkich materiałów samochód waży jedynie 1390 kg, i to mimo zastosowania napędu hybrydowego.

Prototyp crosslane coupé wykorzystuje ramę przestrzenną multimaterial - nowość w Audi. Konstrukcja składa się z aluminium oraz tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i zbrojonego włóknem szklanym (GFRP). Mimo zastosowania napędu hybrydowego z pojemnymi bateriami litowo-jonowymi, gotowy do jazdy samochód waży jedynie 1390 kg. 

Audi wprawia w ruch zespół napędowy złożony z 3-cylindrowej jednostki benzynowej TFSI o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz dwóch silników elektrycznych. Pierwszy z nich służy jako alternator i rozrusznik, natomiast drugi napędza auto samodzielnie lub we współpracy z motorem benzynowym. Do prędkości 55 km/h ten ostatni pełni rolę generatora i doładowuje baterię; powyżej 55 km/h łączy się z wałem napędowym i kieruje moment obrotowy wprost do kół.

Reklama

Łącznie, zespół generuje moc 177 KM i moment obrotowy 210 Nm. W trybie elektrycznym auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s, a w trybie elektryczno-benzynowym - w 8,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/h. Litowo-jonowe baterie pozwalają przejechać bez udziału silnika spalinowego dystans 86 km, dzięki czemu po pełnym naładowaniu zużycie paliwa na dystansie 100 km wynosi zaledwie 1,1 l/100 km.

Audi crosslane coupé mieści dwójkę dorosłych pasażerów i dwoje dzieci. Jego nadwozie ma 421 cm długości, 188 cm szerokości i 151 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 256 cm (dla porównania, wymiary kompaktowego SUV-a Q3 to 439/183/160 cm, a jego osie oddalone są o 260 cm). Surowe linie karoserii, filigranowe lampy oraz szeroki tylny słupek to zapowiedź wyglądu kolejnych generacji SUV-ów z Ingolstadt. Prototyp wyposażono w lekki, bo ważący zaledwie 10 kg, zdejmowany dach. Wykonaną z kompozytów taflę można schować w bagażniku.

Deska rozdzielcza crosslane coupé jest wyraźnie zwrócona w stronę kierowcy. Nowoczesny system multimedialny pozwala łączyć się z internetem, korzystać z portali społecznościowych i oglądać filmy. Także do wykończenia wnętrza posłużyły materiały kompozytowe w różnych odcieniach. Efekt ten osiągnięto poprzez różną liczbę warstw lakieru. Na fotelach zagościła wysokiej jakości skóra półanilinowa, sąsiadująca z czarnym welurem. 

Marcin Sobolewski

SQ5 - sportowy SUV od Audi - GALERIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy